Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av skogsväsen
Roligt att ni är några som orkat läsa :D
Det är olika från sjal till sjal hur tjocka de är tycker jag nog eller kanske är det färgerna som gör skillnaden precis som du är inne på thanisa? Men på ett ungefär så är alla utom siden lika tjocka, jag har en tjockare ull o jag har haft en tjockare bomull, en tunnare bomull o en tunnare ull. En tunn bomull är skön över axeln men en tjock bomull tycker jag är lika svår att få skön som hampan, hampan stannade dock inte mer än två veckor, den blir säker superskön med lite mer användning, jag tycker att den är mer följsam än en bomull o framför allt överlägsen när det gäller avlastning. Både ull o siden ska väl vara sådana bra material som gör det svalt när det är varmt o varmt när det är kallt? Men V svettas alltid i ullen fast då är ingen av våra ullar supertunn..

Jag är också nyfiken på lin, vill ingen berätta mer?
Användarens profilbild
Av skogsväsen
katha skrev:Är det inte mari_tres som har en indio med lin? :hmm:
Hon hade i allafall en när jag startade tråden men hade inte burit i den, vi får väl hoppas att hon börjar använda den o kommer med en redogörelse så småning om..
Användarens profilbild
Av katha
thowida skrev:
och belinda har väl en.
Ja, just det, vackra Ficus! Och så ....(kommer inte ihåg namnet) som vill sälja sin Yew. Det är väl lin i den? :hmm:
Användarens profilbild
Av thanisa
skogsväsen skrev:Roligt att ni är några som orkat läsa :D
Det är olika från sjal till sjal hur tjocka de är tycker jag nog eller kanske är det färgerna som gör skillnaden precis som du är inne på thanisa? Men på ett ungefär så är alla utom siden lika tjocka, jag har en tjockare ull o jag har haft en tjockare bomull, en tunnare bomull o en tunnare ull. En tunn bomull är skön över axeln men en tjock bomull tycker jag är lika svår att få skön som hampan, hampan stannade dock inte mer än två veckor, den blir säker superskön med lite mer användning, jag tycker att den är mer följsam än en bomull o framför allt överlägsen när det gäller avlastning. Både ull o siden ska väl vara sådana bra material som gör det svalt när det är varmt o varmt när det är kallt? Men V svettas alltid i ullen fast då är ingen av våra ullar supertunn..

Jag är också nyfiken på lin, vill ingen berätta mer?
Jordbarn har i varje fall haft en indio med lin, ska höra på nästa träff vad hon tycker om den.
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Lin innehåller väl mer lin än vad de andra blandningarna gör alltså hampan, ull o siden utgör väl bara 30%. Så linen kanske känns väldigt annorlunda..? jag väntar med spänning på vad ni lyckas lista ut om den i allafall
thowida skrev:Och jag älskar min hampa nu när den mjuknat.. :loving:
härligt :heart: Vad skulle du säga om den om du jämför med en bomull?
Av sjaltokan
skogsväsen skrev:Lin innehåller väl mer lin än vad de andra blandningarna gör alltså hampan, ull o siden utgör väl bara 30%. Så linen kanske känns väldigt annorlunda..? jag väntar med spänning på vad ni lyckas lista ut om den i allafall
thowida skrev:Och jag älskar min hampa nu när den mjuknat.. :loving:
härligt :heart: Vad skulle du säga om den om du jämför med en bomull?
Bättre.. :tumup:
mer glid och mer lyster mjukare på ett annat sätt än bomull.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
thowida skrev:
och belinda har väl en.
Jo men den är ännu inte buren i... :roll:
Användarens profilbild
Av Anna Lundquist
Satt och letade annat när jag hittade den här tråden och konstaterade att jag kan svara på den :)

Jag har en hampa och en lin och jag älskar båda, de är svala, mjuka och starka - maximal avlastning-minimal värme. Och detta kommer från en som bytte Moby wrap mot en Bali Baby Breeze i februari-mars för vi kokade både jag och mitt lilla pyre, då fyra veckor gammal...

Det tar tid att gå in dem, också efter tvätt tar det en vecka säkert innan man känner igen dem. Går man ut på långtur med nytvättad sjal får man vara beredd på att stanna och knyta om flera gånger för de töjer sig så mycket.. Jag använder nog hampan oftare för den har en mer lättanvänd färg (linen är naturvit i varpen och glänsande körsbärsröd i inslaget och hampan har jag färgat kanelbrun) och den är längre (gillar att kunna dra runt tyget ett varv till och ha knuten på ryggen även vid ryggbärning).

På det stora hela tycker jag att de kvalitetsmässigt är lika, linnet är lite glansigare till utseendet bara.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Anna Lundquist skrev:Satt och letade annat när jag hittade den här tråden och konstaterade att jag kan svara på den :)

Jag har en hampa och en lin och jag älskar båda, de är svala, mjuka och starka - maximal avlastning-minimal värme. Och detta kommer från en som bytte Moby wrap mot en Bali Baby Breeze i februari-mars för vi kokade både jag och mitt lilla pyre, då fyra veckor gammal...

Det tar tid att gå in dem, också efter tvätt tar det en vecka säkert innan man känner igen dem. Går man ut på långtur med nytvättad sjal får man vara beredd på att stanna och knyta om flera gånger för de töjer sig så mycket.. Jag använder nog hampan oftare för den har en mer lättanvänd färg (linen är naturvit i varpen och glänsande körsbärsröd i inslaget och hampan har jag färgat kanelbrun) och den är längre (gillar att kunna dra runt tyget ett varv till och ha knuten på ryggen även vid ryggbärning).

På det stora hela tycker jag att de kvalitetsmässigt är lika, linnet är lite glansigare till utseendet bara.
:app: Längtar tills jag kan börja med min fina linnesjal, men lilleman är så ny än så det känns bäst med WBS just nu! :D
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Anna Lundquist skrev:Satt och letade annat när jag hittade den här tråden och konstaterade att jag kan svara på den :)

Åh! en hampa som är brun... :love: om den skulle bli till salu nån gång är jag intresserad. :wink: Gillar oxå att kuna dra ett extra varv och få knuten där jag vill, och pappan måste ju oxå kunna bära... vill ha en 5m+ hampasjal... (drömmar...)
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Emmamedhunden skrev:

Åh! en hampa som är brun... :love: om den skulle bli till salu nån gång är jag intresserad. :wink: Gillar oxå att kuna dra ett extra varv och få knuten där jag vill, och pappan måste ju oxå kunna bära... vill ha en 5m+ hampasjal... (drömmar...)
Kan man få se en bild på hampan? :love:
Användarens profilbild
Av Anna Lundquist
:) Jag ska se om jag hittar nån bild, men den är inte till salu, inte på mycket länge iaf..
Jag beställde den faktiskt direkt från Didymos hemsida, just för att jag ville ha en hampa och inte ville vänta på att det skulle dyka upp en. Den är hemskt vacker som den är, men blir snabbt solkig, så jag bestämde mig för att färga den - två paket nitors kanel räckte inte riktigt ( den väger mer än 800g), så den fick en färgning till med en paket mocka. Nu är den min absoluta favorit, både till färgen som går med allt och till materialet, mjuk, gosig, sval och stadig!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?