Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

hej!

jag har en trikåsjal (tricot-slen) som jag äntligen tänkt börja använda (pojken är fyra månader). framför allt vill jag bära honom på höften, där tycker jag om att ha honom och han är van att hänga där, men ju tyngre han blir ju sämre blir det ju för min rygg och ju kortare tid orkar jag ju...

men jag hittade inte någon instruktion för hur man knyter trikåsjal på höften? är det någon som har några tips? fungerar långsjalsknytningen för det också eller finns det någon annan smart variant?

tack på förhand!
det var synd... men vilken tur att jag har en ringsjal också :) nu har vi testat med den, och det ska vi nog kunna gilla, både lillen och jag :)

fungerar trikåsjal på ryggen eller bara på magen? tänkte jag ska testa mig fram och om vi gillar det får vi införskaffa en långsjal när han börjar bli lite större... känns dumt att skaffa en om det ändå inte skulle vara "vår grej"...
Jag testade en massa olika långsjalsknytningar med trikån (dock inte rygg, det vågade jag inte på den tiden) innan jag gick över till vävd. Ingen av dem var särskilt skön med trikå dock. Det är väl bara att testa på, men som sagt vara försiktig så det inte blir FÖR elastiskt för vissa knytningar. Sen finns det ju inget som hindrar att du går över till vävd redan nu. Jag tyckte att trikån snabbt blev för varm och tät och "seg", och behövde nåt stadigare och svalare.
o, tack så mycket för feedback :) får testa den där höftknytningen. och jo, visst kan jag gå över, men jag är lite rädd att det blir ännu en grej som jag liksom inte får ändan ur att använda.. (som tygblöjor för 2000 spänn som väntar på att bli sålda, men det är ju en annan historia ;) så därför tänkte jag först testa lite om det är vår grej :)

nu har vi kört med ringsjalen en del, lite lurigt att få den riktigt på plats men OJ vad han gillar det, han blir alldeles lugn, lutar huvudet mot mitt bröst och bara myser... och jag njuter av att slippa skjuta ut höften och vara enhänt.

vad är fördelarna med att köra en knytsjal jmf med en ringsjal?
tussilago skrev: vad är fördelarna med att köra en knytsjal jmf med en ringsjal?

De självklara fördelarna är ju att en knytsjal kan man ju använda mycket längre stunder och på massa olika sätt(beroende på längd iof) och man kan knyta så man slipper belasta bara en axel.
Jag bar tidigare i sele men nu med tanke på min gravidetet så har jag börjat bära sjal på ryggen vilket innebär att jag kan ha min minsting där i minst 1 timme innan min rygg säger ifrån. En ringsjal är trixig att få bekväm och jag klarar bara av att bära en liten stund sedan säger min rygg ifrån.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?