Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur många sjalar är minsta sjalgarderob?

En lång
16
23%
En mellanlång
8
11%
En mellankort
3
4%
En kort
Inga röster
0%
En i varje längd
8
11%
Två i varje längd
4
6%
Två i favoritlängden, en i resterande längder
12
17%
Två olika längder räcker
12
17%
Ingen alls, räcker med MT/sele
7
10%
Av sjaltokan
Jag insåg efter helgens sjalträff att jag har måååånga sjalar och att det är tungt och otympligt att få med sig alla, men så funderar jag på hur många sjalar behöver man som minsta sjalgarderob?

För att underlätta
Lång sjal över 5,1 m (alla sjalar som enl. tillverkaren mäter minst 5,1 m)
Mellanlång sjal 4,6 m (alla sjalar som enl. tillverkaren mäter 4,6-4,7 m)
Mellankort sjal 4,2m (alla sjalar som enl. tillverkaren mäter 4,2 m)
Kort sjal 3,6 m (alla sjalar som enl. tillverkaren mäter 3,6 m)

Jag räknar inte in kortsjalar (under 3,6 m), ringsjalar, MT, selar eller dylikt.

Räcker det att ha en i varje längd?
Användarens profilbild
Av katha
Jag vill ha en i varje längd. Jag är dock inget för kortsjal, det vill säga kortare än 4,2 m.
Jag har försökt att ha en av varje men varierat/bytt ut sjalbeståndet med jämna mellanrum.
Det dyker ju alltid upp något finare när man tror att sjalsamlingen är komplett.. :hmm:
Sen vill jag också ha en mt och en sele (bara för att det är smidigt för kortare stunder). Ringsjal har jag aldrig fattat.
Av Jinxan
Minsta antalet är minst två sjalar. Vill kunna bära även om den andra är i tvätten.
Så jag valde en i varje längd ;)
Användarens profilbild
Av sapos
JinxLinda skrev:Minsta antalet är minst två sjalar. Vill kunna bära även om den andra är i tvätten.
Så jag valde en i varje längd ;)
:iagree: minimum är 2sjalar!
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag röstade för 2 i favoritlängden och resten i olika längder. Men egentligen tycker jag nog jag vill ha 4-5 i favvo-längden 4,7 meter och 2-3 i längre variant och kanske 2 i 4,2 m och ett par ringsjalar. :lol: :rodna:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Jag röstade för ingen, jag har burit uteslutande i sele, nån enstaka gång i ringsjal, sen Disa var ganska liten. När Clara var liten hade jag massor av sjalar i samma längd och hatade sele. :lol:
Användarens profilbild
Av aha
Ingen alls röstade jag. Jag har förvisso en 4,7 hoppe, en 4,2 leo rouge och en norrskensringis men jag använder bara min beco.
Maken har en patapum och vi har en utlånad ergo så selar kan man behöva mer än en men ingen sjal.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag röstade på två i favoritlängden och en i de andra längderna, men jag har 3 vävda långsjalar i 5,2 plus 2 gåsar som jag aldrig använder plus 2 4,6-4,7 varav jag bara använder den ena för att den andra är för smal. Jag skulle nog vilja ha en 4,2 också men jag vet inte om den skulle vara för kort för att räcka för en enkel ryggsäck åt mig.
Egentligen vill jag nog ha tre 5,2 och två 4,6-4,7 för att vara helt nöjd. (plus mt och ringsjalar förstås och en sele åt maken).
Användarens profilbild
Av Annika E
jag tycker 2 i favoritlängden och ingen i annan längd. 8)
Av Maria Segedi
1 i varje längd räcker. Men ändå är det inte det jag har...utan äger 2 i samma längd och lånat en snäppet kortare. Sedan måste man dock ha minst en sele och MT oxå och ringsjal är på väg :tumup:
Av IEDN
Jag röstade minst 2 i varje längd men sen så har jag snart 4 barn tätt och ibland krävs det att både jag och maken måste bära varsitt barn och ännu mera lär det väl bli när nr 4 är född.
Tidigare har vi bara burit i ergo men nu har vi båda fastnat för sjalar även fast ergon fortfarande är ett måste när det ska gå snabbt. Ska testa MT och isådanfall lär det väl bli ett par sådan också om man fastnar för det :mrgreen:
Användarens profilbild
Av MilanE
Beror på hur gammalt barnet är kan jag tycka. Tog en i varje längd, men det behöver ju inte vara samtidigt. En riktigt lång när de är pytte och sen en mellanlång o en kort till ryggbärande.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?