Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
BildBild

Jag har blivit lite kär i dessa två skönheter på didymos hemsida :mums: . Men hur är dom egentligen vävda? Jaquardvävda? Och är det svart tråd i bägge? Hur tjocka är dom?
Är dom tunnare än vanliga jim?

Såhär står det:
jim - a lightweight summer wrap,
made from 100 % pure organc cotton,
cross twill fabric in a dark colour to offer better UV protection.

Nån som vet eller till och med äger en?
Användarens profilbild
Av katha
Jag har läst att det är korskypertvävda.. vilket jag tycker är underligt om man ser till de andra didysarna.
Den turkosa ska visst ha lin i sig också.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
katha skrev:Jag har läst att det är korskypertvävda.. vilket jag tycker är underligt om man ser till de andra didysarna.
Varför är det underligt? Den vanliga Jim är ju också vävd i korkypert. Gissar på att det alltid är svart tråd iom att orgina Jim har det och då de klassas som tunna sommarsjalar gissar jag att det är som med de andra sjalarna som klassas som sommarsjalar, att de är vävda i tunnare tråd än de vanliga.

Har själv en vanlig svart/röd Jim och har också suttit och suktat efter de där sjalarna... 8)
Lite svag också för de som är tvåsidiga... skimrande i två olika nyanser, kan det bli vackrare liksom? :mrgreen:

Bild
Bild

(ber om ursäkt för de gigantiska bilderna lånade från didymos hemsida, men de små visade bara ena sidan)
Användarens profilbild
Av annikar
Jättefina! Jag gillar bäst enfärgade sjalar.
Men plånboken ekar lite tomt just nu...
Användarens profilbild
Av katha
Jag tycker det är konstigt eftersom de andra didysarna inte är korskypert, varför ändra ett vinnande koncept?!..
Den är säkert bra och fin och allting.
Men om jag inte minns fel så är också amazonas antigua korkypertvävd? Den var alldeles för stum för min smak, men det är väl tur att vi har olika smak! :vågen: :)
CrazyMagpie skrev:
katha skrev:Jag har läst att det är korskypertvävda.. vilket jag tycker är underligt om man ser till de andra didysarna.
Varför är det underligt? Den vanliga Jim är ju också vävd i korkypert. Gissar på att det alltid är svart tråd iom att orgina Jim har det och då de klassas som tunna sommarsjalar gissar jag att det är som med de andra sjalarna som klassas som sommarsjalar, att de är vävda i tunnare tråd än de vanliga.

Har själv en vanlig svart/röd Jim och har också suttit och suktat efter de där sjalarna... 8)
Lite svag också för de som är tvåsidiga... skimrande i två olika nyanser, kan det bli vackrare liksom? :mrgreen:

Bild
Bild

(ber om ursäkt för de gigantiska bilderna lånade från didymos hemsida, men de små visade bara ena sidan)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Är HELT övertygad om att de vanliga didy-sjalarna, precis som de randiga Storchenwiege är väda i korskypert (eller jaquard eller något annat stretchigt och bra avlastande)
Den antigua jag klämt och känt på var vävd i tuskaft (=som "vanlig" lakansväv) och ja, det är absolut skillnad mellan vävsätten så jag förstår helt varför Didymos valt de vävsätt de har! :D
Användarens profilbild
Av katha
CrazyMagpie skrev:Är HELT övertygad om att de vanliga didy-sjalarna, precis som de randiga Storchenwiege är väda i korskypert (eller jaquard eller något annat stretchigt och bra avlastande)
Den antigua jag klämt och känt på var vävd i tuskaft (=som "vanlig" lakansväv) och ja, det är absolut skillnad mellan vävsätten så jag förstår helt varför Didymos valt de vävsätt de har! :D
Du har säkert rätt! Jag är inte alls intresserad av väv,sy och stickning så jag kan i stort sett inget om vävsätt.. Jag trodde bara att didy vävde jaquard, men det kanske är fel.. :rodna:
Skitsamma, saken var ju att jim var vävd i det.. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?