Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
Vilka färger kan bli bra tror ni?
Klicka på bilden för att få den i större format. Inte den bästa bilden kanske men...
I verkligenheten är den gröanaktiga färgen liiite ljusare tycker jag.
Bild

Och hur går det till rent praktiskt att färga? Som när man färgar kläder, alltså i tvättmaskin eller ska man göra på något annat sätt för att det ska bli bra?

Om färgningen blir bra så kommer OLGA bli till någon typ av väska tror jag! (eftersom jag snart får en EC Lava :mrgreen: )
Av eamane
Svårt att säga vilken färg som blir bra att färga den där med, vilken färg vill du ha?
Hur man gör är enklare, det gör jag ofta :) Beror på vilken sort du har, jag brukar använda Nitors eller Herdins. Jag använder alltid tvättmaskinen för att färga och det står tydligt i förpackningen hur man gör :)
Av Hell Cat
eamane skrev:Svårt att säga vilken färg som blir bra att färga den där med, vilken färg vill du ha?
Hur man gör är enklare, det gör jag ofta :) Beror på vilken sort du har, jag brukar använda Nitors eller Herdins. Jag använder alltid tvättmaskinen för att färga och det står tydligt i förpackningen hur man gör :)
ok, men tex om jag tar blått, då blir det nån gulaktig färg va? Funkar vinrött? Eller blir det bäst att hålla sig till nån grön ton? Dumma frågor kanske :oops:
Av eamane
JennyB73 skrev:
eamane skrev:Svårt att säga vilken färg som blir bra att färga den där med, vilken färg vill du ha?
ok, men tex om jag tar blått, då blir det nån gulaktig färg va? Funkar vinrött? Eller blir det bäst att hålla sig till nån grön ton? Dumma frågor kanske :oops:
Blått på det där grönaktiga, blir inte det brungult tro? Just det där med färglära tycker jag är svårt. Enklast är nog att hålla sej till nått grönt, eller om du vill avfärga först för att få något så när neutral botten och sen färga med vad du vill :)
Av Hell Cat
eamane skrev:
JennyB73 skrev:
Blått på det där grönaktiga, blir inte det brungult tro? Just det där med färglära tycker jag är svårt. Enklast är nog att hålla sej till nått grönt, eller om du vill avfärga först för att få något så när neutral botten och sen färga med vad du vill :)
Jag tycker också det är svårt! Och blått är inget alternativ det var mest fundering kring hur det funkar...
blir avfärgning bra? Annars får det nog bli nåt grönt iallafall.
Av eamane
JennyB73 skrev:[Jag tycker också det är svårt! Och blått är inget alternativ det var mest fundering kring hur det funkar...
blir avfärgning bra? Annars får det nog bli nåt grönt iallafall.
För mej brukar det bli bra när jag avfärgar med Remol i alla fall. Även om det stinker som bara den. :roll: Avfärgade en bit mörkgrönt tyg och det blev typ ljust aprikos som jag sen färgade mörklila.
Användarens profilbild
Av doddit
Jag har färgat det svart, vinrött och brunt. Det svarta blev helt svart, den bruna syntes de mörkblå ränderna på och den vinröda syns alla ränder på. Har bara den vinröda kvar. Kan fota den om du vill.
Av Hell Cat
doddit skrev:Jag har färgat det svart, vinrött och brunt. Det svarta blev helt svart, den bruna syntes de mörkblå ränderna på och den vinröda syns alla ränder på. Har bara den vinröda kvar. Kan fota den om du vill.
Ja jättegärna! :vågen:
Av Hell Cat
Jag har bestämt mig för att färga den svart after all-och så blir det en väska med foder. Funderar på att fodra med linnetyg, har nån linneduk som bara ligger och samlar damm iallafall...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?