Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
att barnet inte kommer tätt intill kroppen. Jag har en patapum nu och jag tycker om den, men om jag spänner fast den riktigt tajt med axelbanden, så blir det inte skönt. Och jag gillar inte riktigt när Saga liksom hänger utåt litegrand, tycker att det avlastar lite sämre. Blir det så med alla selar?
Användarens profilbild
Av Helena
Tyras å Knuts mamma skrev:Nej inte med vår sele iaf, om den skulle bli så på dig kan jag inte svara på dock, vår sele är som ett andra skinn :D
Vilken sele har ni? Är det Ergo?
Användarens profilbild
Av Selman_73
Tycker nog lite som du Helena, att bebisen hamnar en bit från kroppen. I alla fall om man jämför med hur tajt man får en sjal.
Kan tänka mig att det beror mycket på bärarens "fysiologiska utformning". :lol:

Här är det rätt mycket Barbamamma (för tillfället) fast mer tuttar också. Det är nog svårt att få det riktigt bra med så mycket 'padding'.
Användarens profilbild
Av Helena
Grubblar på om det beror på att patapumen är så låg i ryggen, att det känns så. Men sutemin som jag använde mycket till Miles när jag bar honom, då kändes det lite på samma sätt och den var ju inte så låg i ryggen.

Ja, hon vill ju gärna titta ut på alla möjliga håll, så det kan ju bero på det också, att hon vill hänga sig utåt. När hon somnat känns det bra. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Tyras å Knuts mamma skrev:Vår sele har ganska mycket högre rygg än patapum och ergo så visst kan det vara det som är orsaken
Har du lagt in någon bild på den här på forumet? Vore roligt att se hur den ser ut.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Med Ergon blev det så för mig, men inte alls med Becon - men som sagt beror det nog mycket på kroppsformen :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
kajsa kavat skrev:Med Ergon blev det så för mig, men inte alls med Becon - men som sagt beror det nog mycket på kroppsformen :wink:

Tyvärr är Becon för dyr för mig. :cry:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Helena skrev:
kajsa kavat skrev:Med Ergon blev det så för mig, men inte alls med Becon - men som sagt beror det nog mycket på kroppsformen :wink:

Begagnad också? :roll: Tråkigt :cry:
Användarens profilbild
Av Helena
kajsa kavat skrev:
Helena skrev:

Begagnad också? :roll: Tråkigt :cry:
Allting är ju relativt. :D Kanske jag får råd, ifall jag tänker riktigt mycket på en. Men jag gillade den där med spindeln och de finns ju inte i Sverige ännu. Fast jag undrar hur de är utanpå kläderna, det kanske är en mei tai jag ska ha istället.
:roll:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Håller med föregående talare helt! :)
Med Patapum blir det också lite bättre än med Ergo för mig men Beccon är bäst. :)
Användarens profilbild
Av Helena
Sporttjejen skrev:
Håller med föregående talare helt! :)
Med Patapum blir det också lite bättre än med Ergo för mig men Beccon är bäst. :)
Ergon har jag ju aldrig provat, trots att den funnits på sjalträffar, det har inte blivit av. Jag vet inte vad det är med patapumen, jag är ju inte så smal, har kanske storlek 40-42 upptill och är kort 1.60. Jag kan dra åt patapumen så mycket jag vill, men jag tycker inte att det är skönt när jag drar åt den så hårt som jag vill att Saga ska sitta. Tog på mig vår gamla sutemi nu och den var faktiskt skönare, men den har ju inget vettigt huvudstöd. Men efter ett tag tyckte jag inte heller att sutemin var skön. Jag kanske inte gillar selar helt enkelt. :cry:
Användarens profilbild
Av Fillay
Jag har också Patapum och jag upplever det samme som dig, TS. Även samboeren känner det slik. Vi får rett och slett inte strammet axelbandet tilräckligt mycket, så barnet henger faktisk ut från kroppen. Mine axlar va slut efter fem minuter.
Nu efter att jag köpte Patapum har jag läst att det visstnok är et problem med den.. Men som många her säger så finnes det vel ingen sele som passar för alla..
Användarens profilbild
Av Eaive1
Becon på oss sitter som ett andra skinn :D och är ändå hur skön som helst :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?