Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tofka
Det verkar ibland som att barn från ca ett år och uppåt mest bärs på ryggen. Det blir ju lite jobbigare att ha ett större barn på magen, men jag tycker inte att ryggbärande kan ersätta magbärandet. När jag åker kollektivt t.ex. vill jag inte ha barn på ryggen, dels för att det känns otryggt när det är bökigt på bussen/vagnen, dels för att det inte går att sitta då. Då är det jättebra med meitai på magen tycker jag, så kan man lämna vagnen och gå och sätta sig. Och när jag ska söva blir det också mage, för det är gosigare och man ser när barnet har somnat och då kan man fånga upp huvet. Det är nog bara när jag ska på promenad som jag bär på ryggen, och då helst ett vaket barn. Eller hemma när jag tex ska laga mat och det kinkas. Hur gör ni andra?
Senast redigerad av tofka den tis jun 16, 2009 22:10, redigerad totalt 2 gång.
jag bär ofta adrian på magen. ibland är jag dum och frågar -hur vill du åka? -MAAAAAAGEN!! svarar han då..

om jag ska bära en kort kort bit eller stund så blir det alltid på ryggen. jag har inte hittat någon snabb knytning till magen, än.
jag brukar bära på magen om det är kortare stunder, typ till och från bilen och sånt. skulle jag åka spårvagn så skulle jag också bära på mage. och när jag nattar honom bär jag på mage för mina bröst är inte tillräckligt långa för att nå runt till ryggen 8)
tofka skrev:Det verkar ibland som att barn från ca ett år och uppåt mest bärs på ryggen. Det blir ju lite jobbigare att ha ett större barn på magen, men jag tycker inte att ryggbärande kan ersätta magbärandet. När jag åker kollektivt t.ex. vill jag inte ha barn på ryggen, dels för att det känns otryggt när det är bökigt på bussen/vagnen, dels för att det inte går att sitta då. Då är det jättebra med meitai på magen tycker jag, så kan man lämna vagnen och gå och sätta sig. Och när jag ska söva blir det också mage, för det är gosigare och man ser när barnet har somnat och då kan man fånga upp huvet. Det är nog bara när jag ska på promenad som jag bär på ryggen, och då helst ett vaket barn. Eller hemma när jag tex ska laga mat och det kinkas. Hur gör ni andra?
Jag gör nog precis som du, jag.

Och Diddeldi; du får jobba på det. En vacker dag så....en vacker dag... :Hahaa:
Av Enid
Min stora kille vill inte bli buren på ryggen alls längre, oftast bärs han i armarna på magen/sidan men ska jag bära lite längre stund försöker jag övertala honom att bäras i sjal på magen/sidan. Han är föresten inte värst mycket tyngre än sin lillasyster som är så liten att hon oftast bärs på magen därför. Hon trivs inte heller värst bra på ryggen, eller vanligt knuten på magen eller sidan heller, hon vill ligga i vagga :siishah: vilket inte alls är bekvämt att bära en 10kg+ bäbis i :whut: .
M bärs fortfarande på magen ibland... fast för nån längre stund är det ryggen som gäller...jag ser ju inget när han sitter på magen och så blir han lite tung.. men det är mysigt att kunna kramas samtidigt också! :loving:
Jag bär fortfarande min 2,5 åring på magen när hon är sjuk, främmande situationer och människor etc. Dock är hon ju lite lång så det är svårt att bära så om jag är ute och promenerar, då är ryggen bäst och det tycker nog hon också.
Sådär jätteofta blir det ju inte magåkande för tvååringen längre. Men ibland så vill han "oka magen mamma". Jag tycker det är supermysigt fast han väger 13 kilo.
Bild
Jag bär vår snart två-åriga tös på magen ibland, men jag har svårt att se vart jag går då, hon är så lång. Maken bär henne på magen lite oftare. Själv väljer jag oftast höftkryss om jag vill ha mer koll på henne när vi är ute bland folk och så (eller ringsjal). När vi ska söva henne sitter hon alltid på ryggen, hon somnar snabbare där. När vi är ute och går får hon också sitta på ryggen, men jag har inte tänkt på att jag skulle kunna ha henne på magen när vi åker tåg, jag ska testa det idag och se om hon är nöjd med det.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?