Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av imsel
Vill ha något annat än trikåsjal.
Funderade på sele, ville helst ha en beco butterfly II (men den är så dyr, och inte många säljer begagnade)

Men ska jag ha en sån? Eller nån anna sele?
Eller ska jag ha en Mei Tai?
En sjal kommer jag väl köpa..men vill just nu ha något som är enklare att ta på/av.

Vad ska man ha och vilken sort av den?

:help:

Fråga om det är nåt ni behöver veta för att bestämma vad jag ska köpa :wink:

-------------------------------------------

Blir en MT.
Har lagt ut en köpesannons.
Men jag har ingen aning om vilken man ska ha.
Vill inte sy en.
Så har ni förslag eller tips på vilken jag ska ha och vars jag kan köpa?

Hur är dom på Tradera? passar dom till en bebis?
Senast redigerad av imsel den fre jun 05, 2009 20:29, redigerad totalt 2 gång.
Av sjaltokan
Jag säger MT, nästan lika skönt som sjal men enklare, selar är bara nödvändigt ont, ingen jag väljer mer än i nödfall, be att få en uppsydd efter dina önskemål?
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag bar massor i min Knyttet & K-MT när Kerstin var så liten - jättemysigt :heart: och samtidigt smidigt att snabbt knyta på sig. Jag provade med Beco till Kerstin, men det funkade inte alls för oss när hon var liten - utan sele tycker jag blev bekvämt att använda från ca 5 månader.
Användarens profilbild
Av imsel
Så alla tycker MT?..
Men, hur mycket måste man knyta?
Känns så krångligt att knyta trikåsjalen. Vill att det ska gå fort att sätta på den, tex när man har en skrikande bebis i vagnen.
Av sjaltokan
imsel skrev:Hur vet man vilken man ska ha då?
Finns ju hundra olika..
Ska man köpa ny, begagnad, eller hemmasydd?
det är en smaksak tror jag.. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av imsel
thowida skrev:
imsel skrev:Hur vet man vilken man ska ha då?
Finns ju hundra olika..
Ska man köpa ny, begagnad, eller hemmasydd?
det är en smaksak tror jag.. :mrgreen:
Vad har jag för smak då :hmm:
Men jag tänkte på att det liksom finns olika modeller. Alla är väl olika breda och så va?
Och banden, är dom oxå olika långa och breda?
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
MT har vi burit mycket i nu på vintern, bra då overallen är på. På ryggen då. stadigt sitter han med och man slipper oroa sig att något halkar snett eller så. (om man inte är en hejare på ryggknyt då :wink: ) mindre tyg att hålla reda på och som släpar i snön. Du som sydde sån fin åkpåse kan ju sy en fin MT! Jag sydde enl knyttets modell, den blev lite lång i ryggen men man kan vika den ett varv nedtill medans barnet är litet. Satte axelbanden snett uppåt bara. Tror det var rakt ut åt sidorna eller rakt upp på beskrivningen. :hmm:

Själv vill jag verkligen bära i sjal, och MT är mest när jag inte får till det/ när pappan ska bära/ då barnet inte vill sjala.
Tycker sjal är snyggare och mer grejen liksom :lol:
Men snygga retrotyger kräfver att få blifva MT!
Användarens profilbild
Av imsel
Emmamedhunden skrev:MT har vi burit mycket i nu på vintern, bra då overallen är på. På ryggen då. stadigt sitter han med och man slipper oroa sig att något halkar snett eller så. (om man inte är en hejare på ryggknyt då :wink: ) mindre tyg att hålla reda på och som släpar i snön. Du som sydde sån fin åkpåse kan ju sy en fin MT! Jag sydde enl knyttets modell, den blev lite lång i ryggen men man kan vika den ett varv nedtill medans barnet är litet. Satte axelbanden snett uppåt bara. Tror det var rakt ut åt sidorna eller rakt upp på beskrivningen. :hmm:

Själv vill jag verkligen bära i sjal, och MT är mest när jag inte får till det/ när pappan ska bära/ då barnet inte vill sjala.
Tycker sjal är snyggare och mer grejen liksom :lol:
Men snygga retrotyger kräfver att få blifva MT!
Det var inte jag som sydde åkpåsen, det var mamma :roll:
Hon har en MT åt min syster Katja77, men jag har för mig att den inte blev så jättebra.
Men jag köper nog helst en, bara jag vet vad man ska ha, och vad skillnaden på alla är..

Var det förresten du som gick med barn och man nångång på vintern tror jag på stan, med en grå/grön MT (tror det var en MT) maken (eller sambon, vad det nu är) bar barnet har jag för mig..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?