Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
leonie skrev:
glis skrev:
leonie skrev::siishah: GLIS?! Men... det är ju du! Jag känner allt igen dig!
Du har ett namn på fyra bokstäver som börjar på B och bordar ibland en gammal tant i Sthlm... visst har jag rätt?!

Åh, nu kan du fundera på vem jag är! :mrgreen:
Hihi! Jag vet! Du hjälpte mig fläta håret första gången jag var med och bordade! DU har efternamn (än så länge) som låter lite som en europeisk huvudstad! Kan inte du visa lite bilder på nålbundet i den här renläriga sticktråden?
Asch då, vad snabbt du gissar rätt! Det går då inte att hålla sig anonym länge på internet...
Nålbundet?! Är du tokig, det kan jag väl inte lägga ut här, då blir jag väl lynchad... :hide:
Japp. Vi lynchar alla som inte stickar. :roll:
Idag var jag och köpte mer garn till min poncho. Jisses vilken tur jag hade. Först trodde jag att det var slut men sen hittade vi två nystan längst bak. Precis vad jag behövde. Fast nu har jag blivit osäker på färgen.... Nåväl. Jag ska sticka färdigt den ändå.
Så råkade jag visst köpa en sisådär 10 nystan braatthagarn. Lite Eskimo och Karisma. Det blir nog bra mössor och vantar till vintern :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Någon som vill hjälpa mig att fundera lite över Sylvi?

Jag har stickat fram och bakstyckena sammanhängande för jag avskyr att montera. Nu har jag insett att minst montering blir det om jag stickar ärmarna upp till ärmhålen, bålen likaså och sedan stickar ihop precis som på en islandströja. Därför har jag nu börjat med ärmarna, men då upptäckte jag att det är tänkt att de skall stickas med en manschett stickad på tvären först! Då blir det ju montering i alla fall! :kort: Dessutom förlorar man ju hela det fina i stick-kråksången: elasticiteten hamnar ju åt fel håll. Detta vill jag inte medverka till, skall jag:

-sticka "dragspelsbasker" istället? Jag behöver nog ta mindre stickor för att det skall funka, men det är ju lätt.
-Sticka vanlig resår men mindre stickor och färre maskor och på så sätt få lite puffärm?
Skärpa mig och sticka enligt beskrivningen?

Och barnen och koftorna är dösnygga!
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:Någon som vill hjälpa mig att fundera lite över Sylvi?

Jag har stickat fram och bakstyckena sammanhängande för jag avskyr att montera. Nu har jag insett att minst montering blir det om jag stickar ärmarna upp till ärmhålen, bålen likaså och sedan stickar ihop precis som på en islandströja. Därför har jag nu börjat med ärmarna, men då upptäckte jag att det är tänkt att de skall stickas med en manschett stickad på tvären först! Då blir det ju montering i alla fall! :kort: Dessutom förlorar man ju hela det fina i stick-kråksången: elasticiteten hamnar ju åt fel håll. Detta vill jag inte medverka till, skall jag:

-sticka "dragspelsbasker" istället? Jag behöver nog ta mindre stickor för att det skall funka, men det är ju lätt.
-Sticka vanlig resår men mindre stickor och färre maskor och på så sätt få lite puffärm?

Jag stickade som man skulle första armen, fast såg sen att jag tänkt lite fel och funderar nu på att ta upp den och göra om. MEN det jag skulle säga egentligen är att det inte alls var mycket montering, eftersom amn plockar upp maskorna till resten av armen längs med manchetten. Dessutom blev det snyggt!

Jag tänkte också sticka ihop allt på en gång, men ändrade mig eftersom jag ville ha det där yttre sömmarna. Fast det var förra veckan, jag har redan hunnit ångra mig.

jag ska passa på att be om smakråd, min sylvi blir brun, var tror ni om att göra en av blommorna i avvikande färg? typ med röda kronblad?
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:
glis skrev:Någon som vill hjälpa mig att fundera lite över Sylvi?

Jag stickade som man skulle första armen, fast såg sen att jag tänkt lite fel och funderar nu på att ta upp den och göra om. MEN det jag skulle säga egentligen är att det inte alls var mycket montering, eftersom amn plockar upp maskorna till resten av armen längs med manchetten. Dessutom blev det snyggt!

Jag tänkte också sticka ihop allt på en gång, men ändrade mig eftersom jag ville ha det där yttre sömmarna. Fast det var förra veckan, jag har redan hunnit ångra mig.

jag ska passa på att be om smakråd, min sylvi blir brun, var tror ni om att göra en av blommorna i avvikande färg? typ med röda kronblad?
Hmm... snyggt säger du, men verkar det skönt då?
Jag hade tänkt sticka två rader räta vid skarven mellan fram och bakstycke för att få söm-effekt, men det glömde jag bort så det får vara. Tänkte däremot anstränga mig för att få med det på axlarna.

Jag tror att det kan vara snyggt med avvikande färg på blomman, men den blir ju ganska dominant då. Själv har jag valt den fega vägen: jag gör blad istället för blommor. Det beror på att jag vill slippa montering :oops: och att jag tycker att blommorna verkar bylsiga att sitta på och jag åker ju alltid bil vart jag än skall. Sittandes.
Användarens profilbild
Av glis
Jo, handledsvärmare är lite problematiska tycker jag. Jag gillar att sticka dem men vet inte när jag skall använda dem. Nu har jag faktiskt ett par i bilen som jag använder ibland på mornarna innan bilen, vädret eller jag blivit varma.

Jag har provstickat alla möjliga ärmar nu och fastnade för mosstickning men tio varv på mindre stickor. Känns som en gyllene medelväg, eller skall jag säga marinblå :wink:
Av Ponyo
glis skrev:Jo, handledsvärmare är lite problematiska tycker jag. Jag gillar att sticka dem men vet inte när jag skall använda dem. Nu har jag faktiskt ett par i bilen som jag använder ibland på mornarna innan bilen, vädret eller jag blivit varma.

Jag har provstickat alla möjliga ärmar nu och fastnade för mosstickning men tio varv på mindre stickor. Känns som en gyllene medelväg, eller skall jag säga marinblå :wink:
Då är vi fröknarna tvärtemot. Jag skulle behöva ett par handledsvarmare, men orkar inte skicka några. Allt som kräver en maka blir aldrig klart (bortsett från armar till tröjor och koftor).
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?