Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Min Mini håller på att bli stor och tung så vill helst bära henne på ryggen och becon som hitintills varit helt underbar bara tjorvar :hopmad: :hopmad: :hopmad: :hopmad: :hopmad: :hopmad: :hopmad: :hopmad: :hopmad:

När hon sitter på magen så känns det som hon blir klämd om hon inte får ha armarna utanför...

På ryggen sitter hon ok varannan gång å varannan gång känns det som hon blir klämd även där.... Ryggen är så kort så somnar hon till "tappar" hon huvudet å då blir hon såklart jätteledsen :evil: så har försökt med huvudstödet men det är ju näst intill omöjligt att dra på när selen sitter på ryggen å då har jag låååååååååånga armar. Sedan sitter knapparna helt avigt så blir inte tillräckligt spänt med den så har fått knyta fast dem i strapparna på framsidan....

Hjälp mig någon ... å imorrn ska vi till boda borg med storasyster å då vill jag ju helst ha henne på ryggen så jag kan få leka lite oxå ~harkel~ menar ju såklart vara behjälplig hehe
Användarens profilbild
Av Lindiwe
jag brukade strunta i huvudstödet och knyta fast en sjal i ena axelbandet, och dra det bakom huvudet och lägga det under axelbandet på andra sidan, ibland blev det riktigt bra, och ibland fick jag be om hjälp att rätta till det, men det var i alla fall bättre än det dåliga huvudstödet som följer med becon (i alla fall med butterfly I).
Hoppas att ni får trevligt!
Användarens profilbild
Av Indah
Ja du, jag vet faktiskt inte riktigt om jag är till någon hjälp eller om jag bara är lite sörasjuk (pratglad). Jag ser att din yngsta är ca 1 år yngre än min yngsta så det är ju lite annars då.
Jag brukar faktiskt be folk om hjälp när jag ska sätta på huvudstödet. Det är inte ens lönt att försöka själv.
Jag tycker också det är lite dumt för även om man har satt fast huvudstödet på själva selen innan man satt barnet på ryggen så kan jag ändå inte knäppa fast det runt huvudet på barnet. Armarna räcker liksom inte till.

Men om jag har förstått dig rätt så även om du spänner fast huvudstödet på den "kortaste" knappen så är huvudstödet fortfarande för stort? Då är det ju riktigt knepigt i så fall. Jag brukar få knäppa på mellersta knappen på ena stroppen och på sista/första (beronde på hur man ser det) på den andra stroppen för att huvudstödet ska sitta bra.

Jag har haft Butterfly I också men det huvudstödet går ju bara inte att få sämre så jämfört med den så är ju II:an jättebra.

Sitter hon i babyinserten eller har du tagit bort det?

Jag ber om ursäkt om det här har varit ett helt totalt sanslöst, virrigt och ohjälpsamt inlägg. Jag är så trött i skallen.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Lindiwe skrev:jag brukade strunta i huvudstödet och knyta fast en sjal i ena axelbandet, och dra det bakom huvudet och lägga det under axelbandet på andra sidan, ibland blev det riktigt bra, och ibland fick jag be om hjälp att rätta till det, men det var i alla fall bättre än det dåliga huvudstödet som följer med becon (i alla fall med butterfly I).
Hoppas att ni får trevligt!
tja det var ju iofs en lösning men jag har bara långsjalar å då det brukar bli varmt på boda borg så vet jag inte om det fungerar.. fast kanske iofs för då lär jag ju svettas enormt å då ska man väl tappa vikt eller hur :Hahaa: :app:

Tack iaf för tipset!
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Indah> alltid trevligt med någon som vill snurra bort lite tid, har blivit sittande i soffan ikväll med en sovande Mini - som håller på att få sin första tand så det är så gnälligt...

Men åter till becon, baby inserten har vi aldrig använt, hade henne bara i trikåsjalen i början och nu är hon ju en stor tjej på dryga 8kg och 70 lång :-) Å sen som svar på din fråga nej inte ens på "kortaste" knappen fungerar det, min stora tjej brukar få hjälpa till att knäppa fast huvudstödet men det känns ju helt vansinnigt.. hehe å nu är det ju iofs sommarlov snart men jag kan ju inte springa till skolan för att få hjälp med det varje gång å Liten (min 07:a) är ju inte direkt behjälplig :roll:

å psst neh tyckte inte du var snurrig, ohjälpsamt eller dylikt
Användarens profilbild
Av Indah
Vad bra, det är ju trots allt fredagkväll :tumup: Usch, tänder är mindre roligt att få, min yngsta har pluppat ut 6-8 tänder nu på slutet, på en gång :siishah:

Nej är man hemma själv är det ju inte så lätt att be någon annan och då jag själv har en -07:a så vet jag att de är mindre....hjälpsamma.
Hm, hur ska du göra imorgon då.... :hmm: Men för att ställa en till fråga. Problemet är att huvudstödet blir för löst, när du väl får fast det? Har jag förstått dig rätt då? Att hennes huvud bara hänger och slänger i huvudstödet?
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Indah skrev: Men för att ställa en till fråga. Problemet är att huvudstödet blir för löst, när du väl får fast det? Har jag förstått dig rätt då? Att hennes huvud bara hänger och slänger i huvudstödet?
Japp- ser helskumt ut för hon kan liksom trassla ut huvudet så hon får det på utsidan av huvudstödet (ehrm hänger du med på den förklaringen!?)

Sen min andra fundering, men har du upplevt att din raring blivit "klämd" i selen? På 07:an händer det aldrig men med mini...

skulle inte gjort mig av med manducan, fast den var inget skön att bära i ~suckar lite~ håhåjaja...
Användarens profilbild
Av Summer
Om vi kallar det scarf det man själv har runt halsen istället för sjal så kan du kanske ta en lite längre sådan som huvudstöd. Annars förlänger man tamparna med snöre så man slipper få så mycket ångest... Har manduca och deras huvudstöd är svårt på ryggen även om jag gör som i instruktionerna så knuffar jag undan huvudet så det kommer utanför (där hjälper det med förlängningen i alla fall)... Lycka till :tumup:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Summer skrev:Om vi kallar det scarf det man själv har runt halsen istället för sjal så kan du kanske ta en lite längre sådan som huvudstöd. Annars förlänger man tamparna med snöre så man slipper få så mycket ångest... Har manduca och deras huvudstöd är svårt på ryggen även om jag gör som i instruktionerna så knuffar jag undan huvudet så det kommer utanför (där hjälper det med förlängningen i alla fall)... Lycka till :tumup:
AH jo en scarf borde ju fungera, tss lätt insnöad då sjal bara blivit bärdon :oops:

Precis samma som händer här att huvudet knuffas undan då jag själv försöker - där satte du verkligen ord på problemet för eg når jag tamparna men kan inte dra dem rätt utan att som sagt snurra in Mini och då blir hon ARG
Användarens profilbild
Av Indah
he77na skrev:
Indah skrev: Men för att ställa en till fråga. Problemet är att huvudstödet blir för löst, när du väl får fast det? Har jag förstått dig rätt då? Att hennes huvud bara hänger och slänger i huvudstödet?
Japp- ser helskumt ut för hon kan liksom trassla ut huvudet så hon får det på utsidan av huvudstödet (ehrm hänger du med på den förklaringen!?)

Sen min andra fundering, men har du upplevt att din raring blivit "klämd" i selen? På 07:an händer det aldrig men med mini...

skulle inte gjort mig av med manducan, fast den var inget skön att bära i ~suckar lite~ håhåjaja...
Ja jag tror jag förstår, hon trycker ut skallen så huvudstödet är ihoptryckt på ena sidan av huvudet? Så gör min hela tiden, hon är inget fan av huvudstödet. Är hon just på väg att somna eller har somnat funkar det bättre.
Min dotter kan alltså trycka ut huvudet även om huvudstödet inte är för stort.

Med klämd förstår jag nog inte riktigt vad du menar.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Indah skrev: Ja jag tror jag förstår, hon trycker ut skallen så huvudstödet är ihoptryckt på ena sidan av huvudet? Så gör min hela tiden, hon är inget fan av huvudstödet. Är hon just på väg att somna eller har somnat funkar det bättre.
Min dotter kan alltså trycka ut huvudet även om huvudstödet inte är för stort.

Med klämd förstår jag nog inte riktigt vad du menar.
Jo precis så gör hon, hon gillar verkligen inte huvudstödet så man måste smyga på det å då sitter det ändå inte vettigt om jag inte binder det tajtare.

Sorry var otydlig med det sista, upplever att hennes armar blir klämda när de hamnar inne i selen, fast det knepiga är att det inte känns så varje gång - å då har jag ändå samma inställningar
Användarens profilbild
Av Indah
he77na skrev:Jo precis så gör hon, hon gillar verkligen inte huvudstödet så man måste smyga på det å då sitter det ändå inte vettigt om jag inte binder det tajtare.

Sorry var otydlig med det sista, upplever att hennes armar blir klämda när de hamnar inne i selen, fast det knepiga är att det inte känns så varje gång - å då har jag ändå samma inställningar
När hennes armar är i selen, är de som mellan hennes mage och din rygg eller att de sticker ut under stropparna som fäster själva selen i axelbanden eller sticker de ut ovanför dessa stroppar?

Jag upplever faktiskt inte att Liv skulle vara obekväm alls i selen, men hon är ju som sagt ett år äldre. Hon växlar mellan att ha armarna under och ovanför stropparna och verkar trivas oavsett vilket läge armarna är i.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Indah antingen hamnar armarna under eller ovanför stropparna, jättekonstigt för så var det inte förut, så undrar om hon är i någon halvstorlek just nu!?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?