Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja nu är man väl frisk då...Dags att börja promenera i backiga slingan. Ska bära på ryggen såklart. Vad hade ni valt av Sjal, Mei Tai eller Manduca? Alla har BRA huvudstöd men Sjalen är svårast knyta bra och stödja huvudet själv om hon somnar. Jag tror jag vet vad mitt val blir men vad hade ni valt?
sanna73 skrev:Har du svårt att få till ryggknyten bra hade jag valt manducan om jag var du :D
Lyckades just super med MTn så föredrar nog den...har haft lite problem med mina axlar med selen. Men får bära mer med selen och se men det lutar åt att den blir makens...
Personligen tycker jag att en vävd långsjal är det absolut mest avlastande och skönaste alternativet vid långpromenader. Ryggknytningar jag skulle välja för långpromenad är ryggomslut eller vrikkesikker 8) Angående att stödja huvudet så kan man antingen lossa lite på knytningen, böja sig lite framåt så huvudet hamnar på plats så att säga och sedan knyta igen, alternativt så tar man med sig en kortsjal eller liknande och knyter som huvudstöd efter det att barnet somnat :wink:
Användarens profilbild
Av tofka
Lindiwe skrev:Efter att ha burit 14 kilos dotter i två timmar i långsjal idag utan att ens känna av att hon satt där säger jag absolut långsjal och omsluten knytning.
:iagree:
Och så en scarf eller nåt att fånga upp huvet i när hon somnar så behöver man inte ha bläckfiskarmar.
Av Sofie
Scharlott skrev:Personligen tycker jag att en vävd långsjal är det absolut mest avlastande och skönaste alternativet vid långpromenader. Ryggknytningar jag skulle välja för långpromenad är ryggomslut eller vrikkesikker 8) Angående att stödja huvudet så kan man antingen lossa lite på knytningen, böja sig lite framåt så huvudet hamnar på plats så att säga och sedan knyta igen, alternativt så tar man med sig en kortsjal eller liknande och knyter som huvudstöd efter det att barnet somnat :wink:
Jag håller med ovanstående på alla punkter!
Användarens profilbild
Av Alven
Långsjalen utan tvekan. Inget avlastar bättre än en välknuten långsjal i omslutet rygg-x :this: Och på långpromenader brukar iaf jag ha sällskap, och då får sällskapet stoppa in huvudet om ungen somnar... :tumup:
OM jag får välja blir det sjal, om barnet väljer blir det oftast sele :mrgreen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?