Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Selman_73
Om man vill köpa Hoppediz' instruktionsbok separat så är den rätt dyr. Vad innehåller den egentligen? Är den verkligen värd €10? Det låter ju rätt mycket när andra tillverkare skickar med instruktioner på hur man knyter.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instruktionsboken är himla bra. En mycket utförlig bok som är klart värd sina pengar. Då man köper Hoppediz bärsjalar nya ingår givetvis instruktionsboken. Men har man köpt en bärsjal begagnat och det inte följde med någon instruktion är denna bok suverän 8)
Av LL
Och jag måste lägga mig i och säga att hoppediz knytinstruktioner är mest för de som redan är hängivna sjalanvändare. Hade jag haft den boken från början hade jag garanterat blivit avskräckt.

I häftet så förklaras varje knytning i sjuttielva olika steg med uppmaningar och påpekanden om precis allt (som att rätta till tröjan under tiden man knyter). Det är bra om man vill finjustera och fixa, men liksom redan kommit över rädslan för fem meter tyg...

De bästa sjalinstruktioner jag vet är de som finns på småfolks hemsida www.sjalar.nu

Men i hoppedizhäftet finns kanske fler knytningar. Kommer inte ihåg. Har inte boken kvar.
Användarens profilbild
Av Selman_73
Delfinen_78: Det verkar ju som om instruktionsboken följer med alla nya sjalar. Är din instruktionsbok på svenska eller har du en på tyska eller engelska?
Användarens profilbild
Av Sarai
LL skrev:Och jag måste lägga mig i och säga att hoppediz knytinstruktioner är mest för de som redan är hängivna sjalanvändare. Hade jag haft den boken från början hade jag garanterat blivit avskräckt.

I häftet så förklaras varje knytning i sjuttielva olika steg med uppmaningar och påpekanden om precis allt (som att rätta till tröjan under tiden man knyter). Det är bra om man vill finjustera och fixa, men liksom redan kommit över rädslan för fem meter tyg...
Jag vet inte om jag håller med. Min första sjal var en Hoppediz och jag hade bara boken på tyska. (Jag kan inte tyska.) Trots det lyckades jag klura ut hur jag skulle knyta, just eftersom precis alla steg är på bild. (Att knyta omslut kryss tar fyra sidor.) Då hade det varit svårt med samma beskrivning på fyra bilder eftersom jag inte hade någon att fråga.

Det är också många olika knytningar med i boken, och t.ex. olika varianter på ryggsäck. Även bra tips t.ex. om hur man svingar på ryggen och vilka sjallängder som räcker till vilka knytningar.

Jag tycker att Hoppediz häfte är bättre än Didymos, som jag också har, på engelska.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Selman_73 skrev:Delfinen_78: Det verkar ju som om instruktionsboken följer med alla nya sjalar. Är din instruktionsbok på svenska eller har du en på tyska eller engelska?
Den följer ju med alla nya sjalar. Den jag har är på svenska
Användarens profilbild
Av Ingrid
Kortfakta:
A4, 59 sidor. Finns på svenska.
14 knytningar, indelat i
-knytningar för nyfödda
-knytningar för barn som kan hålla upp huvudet stadigt
-knytningar för barn som kan sitta själva

Dessutom är det en inledning med allmänna tips och råd för bärsjalsanvändare samt en beskrivning om barnets ryggrads utveckling.

Sedan tror jag att det är en smaksak om man gillar utförliga eller mer "snabba" beskrivningar.

Priset har väl att göra med det enorma arbete som ligger bakom att ta alla dessa bildserier, redigera dem, fundera över hur man ska skriva, översätta den till svenska och sedan trycka upp en bok i en relativt liten upplaga...Det går inte att jämföra med en vanlig pocketbok direkt, som trycks i jättestora upplagor. Och, som sagt, när man köper en Hoppediz-sjal ny ingår instruktionsboken alltid i priset.
Användarens profilbild
Av Selman_73
Nu kan jag svara på min egen fråga! :D

Instruktionerna på svenska följde med utan extra kostnad även när jag beställde direkt från Hoppediz i Tyskland. Boken är verkligen omfattande även om jag hittills bara bläddrat.
Så om man köper sin första sjal begagnad där man inte får med några instruktioner så skulle jag tycka att boken är värd sina €10 som den kostar på hemsidan.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Så den kan vara värd att köpa för en kunskapstörstande nybliven sjalare (nåja 4 månader har jag varit igång :roll: ) som älskar faktaböcker? :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?