Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Tycker du att barnet sitter tillräckligt stadigt om det har armarna utanför sjalen (alltså sjalen bara sitter åt om rumpan och nedre delen av ryggen, inte upp över axlarna) när du bär på ryggen?

Oavsett hur jag knyter lyckas Nora tråckla ut armarna. Jag gissar att det kanske går lättare om hon sitter längre ner, men jag har inte mer rygg :? Det blir lätt så att hon sitter i svanken och jag vet inte om det är det optimala.
Användarens profilbild
Av Alven
Jadå, men då är jag också supernoga med att få upp sjalen ordentligt till nacken från början och sedan lägger jag sjakanterna väldigt nära hennes hals när jag knyter (omslutet ryggkryss). När hon sedan krånglar ut armarna sitter sjalen ändå nästan uppe vid nacken tycker jag.
Användarens profilbild
Av camsch
Jag knyter nästan alltid SHBC, http://www.youtube.com/watch?v=C5MSDf8UkJc

Tycker det funkar bättre just när hon tar ut armarna, känns inte ostadigt alls då. Knyter aldrig omslutet på ryggen just därför att det känns ostadigt när Liwa tar ut armarna och lutar sig bakåt.
Av Bärjenny
Tack för tipset med SHB... Den hade jag inte sett innan.
Jag har också tyckt att det sett lite läskigt ut när armarna är utanför men maken har skakat och dragit och försäkrar att barnet sitter som berget ändå!
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Joar krånglar också ut armarna och jag tycker att det blir så mycket tyngre att bära då. SHBC tycker jag inte avlastar tillräckligt bra för att kunna använda.

Blir det bättre avlastningmässigt om man knyter med armarna utanför på en gång och då ser till att det sitter väldigt tight upptill? Eller är det ingen skillnad?
Av IEDN
PrettyUgly skrev:Joar krånglar också ut armarna och jag tycker att det blir så mycket tyngre att bära då. SHBC tycker jag inte avlastar tillräckligt bra för att kunna använda.

Blir det bättre avlastningmässigt om man knyter med armarna utanför på en gång och då ser till att det sitter väldigt tight upptill? Eller är det ingen skillnad?

Min son på 19 månader skulle aldrig acceptera att jag ens försökte få honom att ha armarna innanför sjalen utan när han ska upp på ryggen backar han in mot sjalen och jag lägger den under hans armar och svingar upp honom på ryggen. Det sitter hur stadigt som helst oavsett vilka knytningar vi gör. Använder dock främst ryggsäck eftersom det är mycket upp och ner.
Av Christin3
noranora skrev:Tycker du att barnet sitter tillräckligt stadigt om det har armarna utanför sjalen (alltså sjalen bara sitter åt om rumpan och nedre delen av ryggen, inte upp över axlarna) när du bär på ryggen?

Oavsett hur jag knyter lyckas Nora tråckla ut armarna. Jag gissar att det kanske går lättare om hon sitter längre ner, men jag har inte mer rygg :? Det blir lätt så att hon sitter i svanken och jag vet inte om det är det optimala.

Prova Ala Thowida :)
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har alltid knytit på ryggen med hans armar utanför direkt, tycker att det blir stadigare så för han har totalvägrat att ha armarna innanför fram till nu och nu är han 3 år och bärs inte så jättemycket längre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?