Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Dvipa
Hej
Min vän har för en vecka sedan fått två små tvillingflickor på 1600 g vardera. De föddes redan i vecka 32! Hur som helst de ligger ju på neonatalen fortfarande men så småningom ska flytta hem. Min vän undrar då vilken sjal/sjalar är bäst att skaffa för att bära dem? Kan man bära dem tillsammans i vagga på magen i en elastisk bärsjal? Eller är det bäst med 2 sjalar en på ryggen och en på magen? Hon har oxå en storebror på 2 år men honom bär hon inte längre. Och det finns ju pappa förståss.
Tips mottages gärna!
Användarens profilbild
Av aspen
jag har ingen egen erfarenhet men jag har sett att det kan bäras i elastisk, en bebis i var ficka så att säga, tror nån sida i högerkanten har bild tom. Sen när de är större skulle jag väl tänka mig en i sjal på magen och en i sele på ryggen
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ja, så länge de är pyttisar ska det gå att bära dem båda två i varsin del av "krysset" i en trikåsjal, sen kan man ju ha dem på mage/rygg eller två bärpåsar/ringisar kanske :wink:
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Jag har lagt upp en knytanvisning på Baby Heaven om hur man sätter i tvillingar i elastisk sjal. Jag föreslår en elastisk sjal till de små nu. När de blir äldre och tyngre kan din kompis välja andra allternativ.
Mai Tai + mai tai
vävd sjal+ vävd sjal
ringsjal + ringsjal
vävd sjal + sele
Vilken bärmojäng som helst till ett barn och vagn till det andra.

Det finns många allternativ, men i början tycker jag hon ska satsa på en trikåsjal. De är så små ännu så länge.
Av anna m
Beroende på hur man är byggd själv kan man bära antingen två på magen eller en fram och en bak. Är man gängligt byggd kan man inte bära två fram. Eller det är svårt i alla fall. Här finns massor med olika knytningar: http://www.storchenwiege.com/differentholds.htm Man får skrolla ner till tvillingar och trillingar. Sången är lite trevlig oxå så ha ljudet på :)
Användarens profilbild
Av jag71
När dem var små så bar jag i en trikåsjal. Sen blev det en vävd och en trikå. Nu är det två vävda som jag bär i. Jag har ju en skrutt på 2½ och så små snuttorna som är 15 månader. Oftast bär jag skrutt på ryggen och en av töserna på magen, eller så båda små snuttorna på ryggen. Det är inte så svårt utan man får träna lite så går det bra. Hade en period då jag bar i sele och vävd men jag trivs inte riktigt med sele så nu har selen flyttat vidare.
Det är alltså jag och mina små snuttor som finns på babyheavens sidor. Vet inte om bilden finns kvar men det fanns i alla fall en bild med en fram och en bak (i och för sig täckt av en regnjacka men i alla fall). Någonstans ska jag ah bilder på när jag bär med vävd och trikå men datorn strular lite så jag vet inte om jag hittar dem.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Weego har en tvillingbärsele, BabyHip säljer den.
Någon som har testat?
Av anna m
Knyttet & K skrev:Weego har en tvillingbärsele, BabyHip säljer den.
Någon som har testat?
Jag har inte testat utan tyckte den var ful :oops: här styr fåfängan :lol:
Av Dvipa
Tack för alla era svar och länkar. Ska skriva ut och visa för kompisen!
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Knyttet & K skrev:Weego har en tvillingbärsele, BabyHip säljer den.
Någon som har testat?
Jag upptäckte den försent och då hade det blivit för kort användningstid. Den rekommenderas bara till barnen gemensamt väge ca 13 kg. Inte vet jag om det är för bärarens skull eller selens skull. Då uppfattade jag det som att selen inte klarade mer...(storleksmässigt eller viktmässigt).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?