Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
melon skrev:Är 14 och/eller 20 de du skulle använda mest tror du?
Jag har ju planer på att sy lite blöjor och då blir det 20. Strl. 14 hade jag hemma sen tidigare och jag hade även metalltryckisar 14. 16 hade jag ingen koll på men efter att ha sett dem ser de ju ut att vara en trevlig storlek också...Beställer jag mer nån gång kanske jag tar med några 16 oxå men jag vet inte säkert.
Användarens profilbild
Av melon
Sockertopp skrev:
melon skrev:Är 14 och/eller 20 de du skulle använda mest tror du?
Jag har ju planer på att sy lite blöjor och då blir det 20. Strl. 14 hade jag hemma sen tidigare och jag hade även metalltryckisar 14. 16 hade jag ingen koll på men efter att ha sett dem ser de ju ut att vara en trevlig storlek också...Beställer jag mer nån gång kanske jag tar med några 16 oxå men jag vet inte säkert.
Nä, fel svar :wink: Jag vet ju fortfarande inte vilka storlekar jag ska beställa...
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag tycker 16 är en knepig storlek..visserligen ingår den i presspaketet, men jag tycker ändå att skillnaden mellan 16 & 20 är så liten så det känns lite som överkurs att ha båda. Jag syr visserligen bara blöjor & bindor, men syr man kläder tror jag nog att man har användning för 14 hellre än 16..fast eg. vet jag inte :fnissa:
Användarens profilbild
Av melon
Shuna76 skrev:Jag tycker 16 är en knepig storlek..visserligen ingår den i presspaketet, men jag tycker ändå att skillnaden mellan 16 & 20 är så liten så det känns lite som överkurs att ha båda. Jag syr visserligen bara blöjor & bindor, men syr man kläder tror jag nog att man har användning för 14 hellre än 16..fast eg. vet jag inte :fnissa:
Jag är nog inne på 14. Men 20, är inte det väldigt stort? :hmm:
Användarens profilbild
Av Shuna76
Näe, 20 är det som nästa alla kända blöjtillverkare använder..till blöjor är de bra, men till kläder blir de stora tror jag :hmm:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Melon: det beror ju på vad du skall knappa. Tygblöjorna brukar ha 20 så där känns det naturligt men till barnkläder känns det rätt stort. Str. 14 är platta istället för lite välvda, kan vara bra att veta.

---
same same :D (läste just shunas svar)
Användarens profilbild
Av melon
Jaså? Är det inte 20mm? När jag måttar med handen känns det mycket större än på blöjorna. Tack för infon om att 14 är platta, det vet jag inte om jag vill ha... Funder det med 16 på kläder tycker ni?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
melon skrev:Jaså? Är det inte 20mm? När jag måttar med handen känns det mycket större än på blöjorna. Tack för infon om att 14 är platta, det vet jag inte om jag vill ha... Funder det med 16 på kläder tycker ni?
Nä det är inte 20 mm utan typ 12,4 mm. 16 är 10,? och 14 tror jag är 9,74 eller nåt.
Användarens profilbild
Av melon
Sockertopp skrev:
melon skrev:Jaså? Är det inte 20mm? När jag måttar med handen känns det mycket större än på blöjorna. Tack för infon om att 14 är platta, det vet jag inte om jag vill ha... Funder det med 16 på kläder tycker ni?
Nä det är inte 20 mm utan typ 12,4 mm. 16 är 10,? och 14 tror jag är 9,74 eller nåt.
jaha, det förklarar ju endel :whut: :oops:

TACK! Då skippar vi 14 :lol:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
melon skrev:
Sockertopp skrev:
jaha, det förklarar ju endel :whut: :oops:

TACK! Då skippar vi 14 :lol:
14 är ung. i strl som ringtryckisar på barnkläder.
Användarens profilbild
Av linak
Jag köpte en tång av henne. Det kändes inte riktigt som en press var försvarbart för mina behov. Iaf, det lilla jag har testat den så funkar tången bra, inga felknappningar är. Men det är klart att vill man sätta en knapp långt in på ett tyg blir det såklart lite knöligt.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Shuna76 skrev:Näe, Yahoo-gruppen är inte alls bökig! Gå bara med, skriv in dig i databasen, betala & vips har du en press & massor med knappar att hämta på posten :wink:

Vill du nödvändigtvis köpa inom Sverige så har Babythings hyfsade priser..
Jag har gått med i gruppen, men jag fattar inte riktigt hur det funkar, eller hur man gör för att beställa, och hur skriver man in sig i databasen, eller det är kanske det man gör när man går med i gruppen? Fattar inte så mycket faktiskt...

Tar tacksamt emot all hjälp till att kunna fatta... :hmm:
Av tussilago
o, kan inte någon förklara lite om kampressen för mig? använder man den till plast eller metalltryckknappar? är det både för tryckknappar med ring och med lock (förstår någon vad jag menar? vet inte riktigt vad det heter...)? vad är fördelarna att använda en sådan jämfört med en prym-tång?

och om man beställer från serena, vad får man med eg? och vad får man INTE med som man eg vill ha?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?