Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ach73
Jag har ju, som flera av er kanske läst, inte lyckats få till det med ryggknytningar å sjal.
Vill så gärna, men armarna går ur led och när jag väl är klar hänger Melvin på sniskan och det blir bara knas.

Snål som jag är så köpte jag en billig MT på Tradera för ett tag sen, ni vet hon som syr å säljer där.
Fick hem den, jättefin - MEN... banden är ju helt ofodrade. Provade ett par gånger men tyckte inte det kändes så bra. Banden korvade sig och skar in både här å där.
Idag tog jag mig i kragen och sydde om den lite. Fodrade axelbanden och även midjebandet och jääääsingen vilken skillnad!!! Sydde även på en liten ficka fram på axelbandet till bank-kortet och mobilen :wink:
Idag har Melvin-Plupp fått åka MT flera gånger! Och när vi var på köpis kom en tjej fram och började ställa frågor om MT'n - skoj! :app:
Jag tror minsann att jag ska prova på att sy mig en egen med liiite högre rygg, eller om man kan få till nåt huvudstöd på nåt sätt. Borde inte vara så svårt.

Sen väntar jag ju in en AP oxå, hoppas den är så bra som jag vill tro att den är...
Inte det lättaste att hitta en beg. Tur SB finns :wink:

Och tänk om jag vetat om detta med sjalar tidigare! När mina äldre barn, -93, -96 & -00 var det ingen som pratade om sjalar, utan "ALLA" hade den förbaskade BB - även jag! Och behöver jag tala om att BB inte blev speciellt välanvänd...? Nä, jag är sååå glad över att jag fick för mig att prova sjal nu med sista barnet så jag oxå får sjala lite :D

Bilderna >>>>

Här kommer bilder på min egenfodrade MT.
Körde efter talesättet "Man tager vad man haver"
Så själva fodringen blev ett gammalt läskigt bebistäcke, sånt där syntetaktigt.
Klippte till dubbla remsor, så det blev tjockt och mysigt.
Sen hittade jag inget helsvart tyg, så det blev ett med lite vitt mönster i från Panduro, fast det syns ju ändå inte då det är på insidan.

Bild

Här är midjebältet, och jag är ingen sömmerska.... Så RAKA sömmar existerar inte :lol:
Bild

Axelbanden, de är ju ganska breda. Först tänkte jag om man skulle vikt ihop dem på nåt sätt. Men eftersom jag har klena axlar så körde jag på "originalbredden"
Bild

Moi och prinsen :heart:
Bild

Kanske syns lite dåligt, men jag passade på att sy på en liten ficka fram på axelbandet.
Perfekt för kontokortet och mobilen :wink:
Melvins suddiga hand beror på att han precis lärt sig vinka, och vinkar till allt :loving:
Bild

Så, nu har jag delat med mig! Det var lätt som en plätt å nu är jag sugen på att sy en egen MT :wink:
Senast redigerad av ach73 den sön maj 24, 2009 23:07, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Vad härligt att det gick att fodra MTn så att den blev bättre! Det är klart du kan sy en egen MT också. :tumup:

Vad blir det för AP? När bestämde du dig för att beställa en?
Användarens profilbild
Av ach73
Lindiwe skrev:Vad härligt att det gick att fodra MTn så att den blev bättre! Det är klart du kan sy en egen MT också. :tumup:

Vad blir det för AP? När bestämde du dig för att beställa en?

Japp, det var superenkelt att fodra den!
Har köat på en AP här på SB, http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=27&t=131814
Igår fick jag veta att den blir min!!! :app:
Den är betald å jag bara väntar på att den ska dimpa ner i brevlådan.
Användarens profilbild
Av ach73
sagogrynet skrev:Låter jättebra! :D Får man se en bild? *nyfiken*

Ska försöka få till bilder sen, men först ska jag mumsa lite bananpaj dotra bakat.... :banana:
Användarens profilbild
Av ach73
Här kommer bilder på min egenfodrade MT.
Körde efter talesättet "Man tager vad man haver"
Så själva fodringen blev ett gammalt läskigt bebistäcke, sånt där syntetaktigt.
Klippte till dubbla remsor, så det blev tjockt och mysigt.
Sen hittade jag inget helsvart tyg, så det blev ett med lite vitt mönster i från Panduro, fast det syns ju ändå inte då det är på insidan.

Bild

Här är midjebältet, och jag är ingen sömmerska.... Så RAKA sömmar existerar inte :lol:
Bild

Axelbanden, de är ju ganska breda. Först tänkte jag om man skulle vikt ihop dem på nåt sätt. Men eftersom jag har klena axlar så körde jag på "originalbredden"
Bild

Moi och prinsen :heart:
Bild

Kanske syns lite dåligt, men jag passade på att sy på en liten ficka fram på axelbandet.
Perfekt för kontokortet och mobilen :wink:
Melvins suddiga hand beror på att han precis lärt sig vinka, och vinkar till allt :loving:
Bild

Så, nu har jag delat med mig! Det var lätt som en plätt å nu är jag sugen på att sy en egen MT :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?