Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Lilleman har ett par byxor (med jacka till) i ett material som heter fine-tex. Antar att det är typ som goretex?
Nu har det blivit hål stort som ca en liten 10-öring på ena knät och jag undrar hur man bäst lagar det?
Byxorna är fodrade med ett sådant där tunnt syntetfoder. Ska man sprätta upp och klistra en lapp på baksidan, limma från framsidan, sy?
Nu har jag bara låtit det vara, men det verkar som att hålet blir större när han använder byxorna.

Vore tacksam för lite hjälp med detta! :D

En fråga till: ska man spraya fine-tex material med sån där läskig gortex-spray för att det ska hålla vätan ute?
(Sprayade lillens gore-tex-skor, men det känns ju lite skillnad. Barn torkar ju sig i ansiktet med ärmen ibalnd, eller i värsta fall suger på den. Och om sprayen är riktigt miljövidrig borde den inte vara bra att få i sig. :shock: Vi fick sprayen när jag köpte en jacka för några år sedan, och strax därefter kom larmrapopportena om hur farliga de är för miljön, Lurad... :? )
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag hade limmat en lapp utanpå. Det finns laglappar för goretex som man brukar kunna köpa på outdoorbutiker. Eller få hos tillverkaren, jag fick en tygbit till en PoP-overall som behöver lagas lite. Annars kan man köpa nylonlaglappar i vanliga tygaffärer, men de fäster nog bäst på ett ganska slätt tyg. Jag har lagat galonisar med sådana och det funkar bra.
Av Smultronbarn
Tack för era svar! :D
Undrar om jag kan gå och be snällt på en PoP-butik om en liten lapp? :hmm:
Vad limmar man med sen, textillim?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Smultronbarn skrev:Tack för era svar! :D
Är det ett PoP-plagg är det inga problem. De har tygbitar från flera år bakåt i tiden. Min overall var från 2005 eller nåt sånt och det tyget hade de :tumup:
Av Smultronbarn
Knyttet & K skrev:
Smultronbarn skrev:Tack för era svar! :D
Är det ett PoP-plagg är det inga problem. De har tygbitar från flera år bakåt i tiden. Min overall var från 2005 eller nåt sånt och det tyget hade de :tumup:
Njae... de är inte av märket PoP, men tänkte mer att det kanske är lättare och billigare att få eller köpa en liten lapp från dem. Byxorna är mörklila och tänkte också att PoP nog har mer färgvarianter på sina lappar än outdoorbutiker. Har de haft nån lila kollektion de senaste åren? :hmm:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?