Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Majalaja
Hej!
Har tidigare haft en Patapum som jag nu har sålt. Har nu tills nästa bebis kommer riktat in mig på dels en trikåsjal (hade tidigare Moby Wrap, funderar på Sino den här gången, då den väl är lite svalare?). Men vill ha en smidig sele också. Har riktat in mig på Beco eller Manduca och undrar om det är värt de extra hundralapparna för att få en Beco.

Ni som är proffs, hjälp mig att lista för- och nackdelar med de olika för att ge mig råd i seldjungeln.

Sen en annan fråga också, ser rätt mycket annonser för Mei Tai, men det verkar finnas många olika modeller. Är det någon som kan förklara samlingsbegreppet Mei Tai för mig? Vad är det egentligen? Mellanting mellan sjal och sele? För- och nackdelar med en sådan?

Tack på förhand!!
Användarens profilbild
Av diddeldi
hur stor är du i kroppen? generellt passar manduca bäst om man är lite större och beco butterfly 2 om man är lite mindre. är man normalstor så passar vilken som. de är ju lite olika i uppbyggnaden också och där är det en smaksak vad man föredrar, men många tycker att det är enklare att få upp barnet på ryggen med beco butterfly.

lite förenklat kan man säga att en mei tai är en fyrkantig bit tyg med ett långt band i varje hörn. den är enklare att knyta än en sjal och lite mer variabel i hur man sätter på den än en sele.

jag säljer sjalar och selar så jag är partisk på det sättet, men å andra sidan säljer jag alla varianter du frågat om och tycker alla är bra på sitt sätt :wink: . vad man väljer i slutänden är beroende på tycke och smak.
Av Majalaja
Tja...svårt att säga hur stor jag är när bebisen kommer ut...men jag är 165 lång och brukar väl väga ca 75 kg under småbarnsperioderna. Smal upptill och bred om höfterna. Är Manducan bättre då?

Andra för- och nackdelar med alternativen?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Majalaja skrev:Tja...svårt att säga hur stor jag är när bebisen kommer ut...men jag är 165 lång och brukar väl väga ca 75 kg under småbarnsperioderna. Smal upptill och bred om höfterna. Är Manducan bättre då?

Andra för- och nackdelar med alternativen?
jag tror du kan ha båda varianterna då faktiskt. det finns lite jämförelser mellan de olika selarna här om du vill läsa: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
Av Majalaja
Grejen är att jag HAR läst till leda om de olika selarna, men får fortfarande inte kläm på vilken som är "bäst", så jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter från sådana som använt båda.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Majalaja skrev:Grejen är att jag HAR läst till leda om de olika selarna, men får fortfarande inte kläm på vilken som är "bäst", så jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter från sådana som använt båda.
japp, jag förstår. hoppas du får många svar :D

fast för att fortsätta vara jobbig så finns det ingen som är "bäst", alla är olika och tycker olika liksom :wink: . men det är klart att man vill höra vad andra tycker. har du läst betygstrådarna?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Majalaja skrev:Grejen är att jag HAR läst till leda om de olika selarna, men får fortfarande inte kläm på vilken som är "bäst", så jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter från sådana som använt båda.
Håller med om att det är en djungel detta med bärselar (och även med bärsjalar). Hur som helst, vilken bärsele som är "bäst" är mycket en smakfråga. Du får säkert flera olika svar just för att vi alla tycker så olika :wink: Har du möjlighet att prova olika bärselar innan du bestämmer vilken du skall köpa? T.ex. på bärseles-/bärsjalsträff. Då kan du sedan välja den bärsele som är "bäst" just för dig 8)
Av Löv
Jag har provat både och, gillar ingen av dem (föredrar lång sjal). :mrgreen: Maken använder dock gärna selar och han föredrar absolut beco framför manducan. Här är några synpunkter från oss:

Manducan kan ställas in på väldigt många olika sätt, men alla remmar gör den lite komplicerad och vi fick aldrig till den. Utseendet är väl lite sådär, ser inte jätterolig ut, lite blek i färgen redan från början (köpte vår ny).

Becon har inte lika många remmar och kan därför inte anpassas lika individuellt, men maken tycker ändå den är väldigt skön att bära med. Enkel och lätt att få till. Känns betydligt mer gedigen och genomarbetad, högre kvalité. Snyggare absolut! Lättare att få upp barnet på ryggen.

Maken är 187 cm och normalbygd.
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag föredrar min beco butterfly framför manduca. Manducan var jag tvungen att ha på det minsta på alla remmar och jag tyckte att det var svårt att få till just för att det var så många remmar. Becon sitter bättre och känns enklare att få till bra. Nackdelen med becon är att jag tycker att det är lite knöligt att stoppa in bebisen i selen innan man tar den på sig. Och nu när Joar börjar närma sig ett år så tycker jag att selen känns lite liten för honom. Hade hellre haft en som är högre i ryggen och kanske lite bredare på sittdelen.

Men överlag så tycker jag absolut att becon är bättre än manducan, för att inte tala om snyggare :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?