Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
:duh: :hopmad: :gaah: Jag sliter mitt hår! Här har man väntat, först på mönstret... sen på tyget... Glad ihågen började jag rita av ottobres djungel av linjer till mitt byxprojekt! Jag som aldrig syr efter mönster annars, skulle nu göra på riktigt, noga och fint.Tvättade tyget.... (vänta, vänta Torka då..strök!! :app: tyget)
Nytt mönsterpapper var införskaffat...

En svart byxlinje följdes, hela byxan ritad... läste lite nogrannare... mönsterark D BLÅ linje!! :whut: Nej! Jag hade ritat av svart linje på mönterark A, 1a byxan jag såg...
Klockan redan 21.30...grrr
Ritar om (tur att man har 10m papper på rullen :wink: ) följer blå linje... Lägger ut på tyget (best från sos) Ohh :hmm: hur har jag tänkt.... 2m tyg... det räcker knappt till alla 4 byxdelarna... Tur att jag modiferar bort en del av mittenfram (gylfen) med plats för mammamudd... annars hade inte tyget räckt på längden!
Och hur kul är det att skarva ett par jeans??

Nåväl NU 22.30 är byxan utklippt. Men inget sy ikväll.. bättre lycka nästa gång.
(hoppas bara min improviserade magmuddslinje funkar :hmm: )

Forts följer förhoppningsvis. Men inte om det blir kattskit :roll:
Senast redigerad av Emmamedhunden den tis maj 19, 2009 21:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av binaem
Bättre lycka idag!
Av Britt
Håller alla tummar jag har för att det blir bra!
Av legenden29
Kan hon klara det?

Klart hon kan!

(Joo, vi gillar Byggare Bob här hemma!)
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Trött, irriterad, preggo och gör så avancerade saker den tiden på dygnet! Imponerande! :wink:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Efter missöden med symaskinens trådspänning, barnet som inte ville sova... en vecka i stugan... 4-5 nålar (man vill ju ha glasögon på snart... varför går de av??)

Är byxorna äntligen äntligen klara!!
Vill sy ett par ljusa somrigare med. Men då ska jag int göra mudden lika hög, den går precis under brösten nu :lol: lite väl varmt med dubbelvikt... Ska även ta bort några cm bak så inte muccen hamnar lika högt därbak. Fram blev det bra, improviserade lite och klippte ihop mönstret med en muddgravidkjol som oxå fanns i samma nr av ottobre. Men mönster och stl... hamnade mellan 44 och 46 på mitt stussmått, kunde ju inte gå på midjan :wink: tog 46 för säkerhets skull, byxorna blev gigantiska!! Klippte bort minst 2 cm, skulle klarat mig med 42! Och de är inte tighta nånstans nu.

Lite bilder... tyvärr ej på, kan inte få in mig i kameran själv :hmm:
Ficka, detalj... Är detta fult? (inte min halvtaskiga teknik vad gäller applikation, utan själva grejen, idéen...) Kände mig väldigt osäker själv om det var fult eller inte, men ville ändå ha med ngt retrotyg i detalj.... bara en kant upptill på fickan känndes inte rätt...
Bild
byxan bak...fram är det inga fickor... hällor finns för ev skärp.
Bild

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?