Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amiechan
Bild

Ät choklad som kommer ur en bra låda. Den här chokladen var väl ok, men lådan visade sig vara perfekt!

Bild

Samla ihop allting du tror du kan ha nytta av.
Inse att det är dum idé att använda en rullkniv som du vill ha väl slipad till tyg och ta genast bort den och leta rätt på en sax istället eftersom du inte har någon vettig kniv.
Efter hand du kommer på fler saker att använda kommer du att behöva springa runt och leta hur som helst, så bli inte arg på dig själv för att du inte kom på allt du behövde.

Bild

Rita ut mönstret att klippa efter. Mät fjorton gånger så att pappret passar lådan. Det var här det visade sig att jag gjort ett chokladklipp: scrappappret passade perfekt runt lådan så jag behövde bara klippa bort hörnen. Fantastiskt och otroligt.
Detta är ett av fyra lika hörn som ska klippas bort. Obs att jag ritat på baksidan av pappret jag vill ska synas. Det sparar en del tårar och/eller suddande.
Klipp ut efter ritningen.
"Rista" längs linjerna så går det lättare att vika. Gör även detta på baksidan av pappret.

Bild

Vik pappret och se att allting stämmer.

Bild

Limma fast pappret på lådan och vik "flärparna" runt hörnen så att du får framsidan extra snygg utan flärpar. Jag använder klädnypor för att pappret inte ska kunna lossna innan limmet torkat.

Bild

Gör likadant med locket som med lådan. Jag tog ett annat, matchande papper till det.

Bild

Limma fast ett kantband. Jag använde en upphittad snedremsa till det. Det gick bra.

Bild

Klura ut hur du gör en platt rosett och limma delarna (en bred bit för rosettöglorna, en smalare, dubbelvikt del för knuten runt rosettöglorna).

Bild

Limma fast rosetten på burken över bandets skarv.

Bild

Klart!

Som ni ser använde jag inte den lilla fanérugglan. Jag tyckte inte det behövdes och tänker spara den till en annan dag.
Alla dessa "retropapper" är scrapbooking-papper från Panduro. Jag hittade mitt på rea för någon månad sedan.

Jag funderar på att köpa mer choklad. Det finns fler söta papper att använda... 8)
Användarens profilbild
Av Amiechan
svas skrev:Fint!!! Vad har du i lådan nu?
Ett muslimsk radband :hellu:

Jag är religionslärare. De flesta religionslärare jag känner samlar religiösa artefakter på ett nästan maniskt sätt - och deras skrivbord på jobbet brukar se ut därefter. :Hahaa: Eftersom jag inte har något jobb och skrivbord hittar man små saker lite överallt i mitt hem... 8)
Användarens profilbild
Av Amiechan
Maddemoa skrev:Så snyggt!
Älskar dessa ugglor :heart: Har dem som stämplar och har gjort tryck på kläder med dem.
Tog hem en låda från jobbet som jag tänkte klä in och scrappa på. Roligt med inspiration.
Ja just det! Den tröjan har jag ju sett på din blogg. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?