Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MadamDamdam
Jag är helt ny på det här med bärsjal, men jag tycker det låter underbart! Min lilla son är snart 5 månader och väger redan 9 kilo (om inte mer) och det är för tungt för mig att bära honom i baby björn-selen jag fått. Jag skulle verkligen vilja bära honom nära längre stunder. jag blev sjuk efter förlossningen i förlossningsdepression så det känns som om jag missat dom första tre månaderna med mitt barn.. nu när jag mår betydligt mycket bättre vill jag spendera massor med möjlig tid med honom och ge värme och kärlek jag inte var förmögen till den första tiden. om jag har förstått rätt så är det mycket enklare att bära i sjalen?? Men nu när jag hittat denna sida så är det så OTROLIGT mkt info! hur ska jag orka läsa allt som är viktigt, hur ska jag veta vad som är rätt för just oss om jag nu ska köpa en fin sjal för 500 kronor.. Jag bor i en stor stad (Linköping) finns det någon här som är duktig på "sjalbärande" och som ger info, som har träffar IRL för intresserade..? Ni duktiga sjalbarns mammor, snälla hjälp mig och min älskade lilla Douglas lite!
Kramar från en hoppfull mamma :heart:
Av Tyche
Jag skulle råda er att köpa en vävd sjal. Vilken som helst, den färg ni gillar.
Det finns många sjalare i Linköping, lägg ut en tråd i "Bärsjalsträffar" och boka en träff.
Kolla gärna in under menyn "Bärsjalsambassadör" och leta efter någon från Linköping. När du är inne i menyn "bärsjalsambassadör" kan du söka efter Linköping. Försökte länka, men lyckas inte.

Det är jätte bra att få chansen att känna och testa lite innan du köper, mest för att få en du verkligen gillar. Men det är absolut inte nödvändigt.
Sen är det bara att fråga, fråga och fråga tills du är nöjd :lol:

Välkommen till sjalbarn! Jag hoppas ni snart hittar en sjal ni gillar.
Av eamane
legenden29 skrev:Jag säger bara thowida... Hon kan sjalar hon!
:iagree: PM:ar henne med en länk till tråden ;)
Av eamane
legenden29 skrev:Redan gjort det!
Å instämmer i välkomnandet!
:fnissa: DÅ blev det gjort ordentligt då ;)
Av Jinxan
thowida bor i linköping och är en jättetrevlig tjej med flera mysiga sjalar du säkert kan få klämma på. Tyvärr har hon åkt på en liten semester just nu. Det finns flera som bor där, men det var thowida som jag kom på först :D

Din kille börjar ju bli lite tung redan ;) så jag hade satsat på en vävd sjal, och det finns gott om sjalar begagnat här på SB.

hur du ska veta vad som är rätt för er är lite svårare att svara på. För vissa tycker om lite tjockare sjalar, andra tunnare. Vissa lite stummare och andra lite stretchigare. ;) Man får helt enkelt prova sig fram, köpa/låna en sjal och trivs man inte med den så kan man alltid prova en annan :tumup:

Hoppas ni kommer trivas med sjalar
Av surftrollet
:hello: Välkommen hit!

Min sjalsamling är liten och jag jobbar heltid, men det är ett gäng som brukar träffas ganska ofta här i stan. Du är så välkommen på sjalträff, kan jag säga utan att ens vara med på dem nuförtiden! :D
Av sjaltokan
:hello:
Välkommen hit.
Självklart kan vi ordna att du får prova sjalar hos mig bor lite av varje och jag sjalar dagligen.. Skickar ett PM till dig..
Av legenden29
(Vad jag är avundsjuk på er som bor i Linköpingstrakten.... Finns det nåt hus till salu där? Hur får man maken o hans ex o deras barn att flytta med? Tips mottages tacksamt!)
Av sjaltokan
legenden29 skrev:(Vad jag är avundsjuk på er som bor i Linköpingstrakten.... Finns det nåt hus till salu där? Hur får man maken o hans ex o deras barn att flytta med? Tips mottages tacksamt!)
:heart:
Det var en bra fråga.. Men visst kan väl jag ta mig till Stockholm och hälsa på.. dock kanske inte lika enkelt som inom stan men det är ju snart sommar (och jag har dessutom både bott i Sthlm i nästan 2 år och har vänner kvar där)
Användarens profilbild
Av CasaMia
Välkommen MadamDamdam! :valkommen:
Jag tänkte oxå genast Thowida - du har tur du som bor i Linköping!
*hur nu hon har tid som alltid är här på forumet och jobbar och bär barn ... Det är för mig en gåta :rodna: *
Av sjaltokan
CasaMia skrev:
*hur nu hon har tid som alltid är här på forumet och jobbar och bär barn ... Det är för mig en gåta :rodna: *
Jag är väl kvinna.. 8) som har ett bra jobb 8) fast jobbar gör jag inte mer än absolut nödvändigt en sisådär 16 tim/vecka eller nåt.. :lol:
Av legenden29
Åh thowida kom hit! Vad ska jag baka? Gillar du kanelbullar? Gräddtårta med jordgubbar? Hemmagjord citronglass? Dricker du kaffe? Jag kan koka rabarbersaft annars! Och baka vinbärs- o marängkaka när bären är mogna!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?