Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag vill sy jeans i storlek 92 och 98, någon som har bra mönster för en nybörjare? :D
Av nemos mamma
innan i vintras hade jag inte sytt nästan nåt sen syslöjden, så helt nybörjare är jag :D men då gav jag mig på att sy ett par muddjeans. Och de blev jättebra om jag får säga det själv :D

använde ett par av makens gamla håliga jeans. la ut ett par lagom stora barnbyxor, modifierade lite efter behag och klippte ut. Klippte ut lappar till fickor, pressade, sicksackade och sydde fast. Sydde byxsömmar. Sydde på muddar. Klart!

Sen har det blivit 3 par till med olika ficklösningar och muddfärger.

Biblioteket har mönsterböcker man kan låna annars!
Användarens profilbild
Av Be-Linda
nemos mamma skrev:innan i vintras hade jag inte sytt nästan nåt sen syslöjden, så helt nybörjare är jag :D men då gav jag mig på att sy ett par muddjeans. Och de blev jättebra om jag får säga det själv :D

använde ett par av makens gamla håliga jeans. la ut ett par lagom stora barnbyxor, modifierade lite efter behag och klippte ut. Klippte ut lappar till fickor, pressade, sicksackade och sydde fast. Sydde byxsömmar. Sydde på muddar. Klart!

Sen har det blivit 3 par till med olika ficklösningar och muddfärger.

Biblioteket har mönsterböcker man kan låna annars!
Låter som att jag kanske kan också då! Men jag skulle vilja prova även med gylf... Får kanske kolla bibblan. :D
Av Marine78
Ottobre har ett par bra jeans som är lite mer slimmade i modellen. Heter Guitar jeans, minns dock ej i vilket nummer. Enkla att sy och himmelens snygga:

http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/2 ... -jens.html

http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/2 ... ensen.html

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?