Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har kommit över jättefina gamla lakan med spets och monogram.
Ska sy en hissgardin till köksfönstret tänkte jag.
Någon som har nån bra beskrivning eller tips?
Jag tänkte använda en rundstav att rulla upp gardinen på...
Senast redigerad av little_me den lör okt 10, 2009 20:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Vida
Enklast /tycker jag) var att köpa en hissgardin på Ikea och plocka bort gardinen! Det är rackarns svårt att få den att snurra upp annars...

Annars kan man ju göra sån där gardin när man har flera tunna stavar och liksom drar upp den... :hmm:

låter fint, väntar med spänning på bilder! :)
NeaVida skrev:
Annars kan man ju göra sån där gardin när man har flera tunna stavar och liksom drar upp den... :hmm:

:hmm: Hur gör man då???

Bild kommer, jag lovar! :D
Tack för länkarna Tiz! Ska kolla upp dem..
Det dröjer nog ett par veckor till innan jag får tid att sätta mig ner, men jag återkommer med bilder så snart jag är klar.
Jag har inte tagit mig för att sy några köksgardiner än.. :oops: Mest för att vi bott i sommarhuset hela sommaren så jag har inte saknat dem.. Men nu MÅSTE jag få upp gardiner i köket..
Det är en sån här jag vill sy..
Bild

Jag är inte särskilt van att sy och skulle kanske kunna lista ut på egen hand hur man ska gå till väga.. liten beskrivning skulle dock hjälpa MYCKET..

eller Sia - ska vi sy tillsammans nån dag?? :lol:
Denna går inte att hissa upp och ner utan att knyta upp rosetterna. Den är väldigt enkel att sy. Bara en kanal uppe till stången och en nere till rundstaven. Sedan är den upprullad och knuten med rosetter.
Hela mitt hus är fulla med likande gardiner, men mina drar jag upp och ner varje dag.
vickan1976 skrev:Denna går inte att hissa upp och ner utan att knyta upp rosetterna. Den är väldigt enkel att sy. Bara en kanal uppe till stången och en nere till rundstaven. Sedan är den upprullad och knuten med rosetter.
Hela mitt hus är fulla med likande gardiner, men mina drar jag upp och ner varje dag.
Tack för svaret.
Jag hade inte tänkt att man skulle kunna hissa upp/ned. Tycker dessa är otroligt fina..
Men man kanske har behov att att kunna hissa upp ned?? :hmm:
Om den är enkel att sy passar det mig! :D Jag provar och ser hur det blir. Syr jag fast knytbanden upptill i samma söm som kanalen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?