Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hcvc
Lillblomma skrev:
sagis skrev: Absolut! :styka:

När jag fick hem en ny Zara blev jag förskräckt! Den var stel och obehaglig. Men efter tvätt, strykning och lite användning blev den mycket trevligare!
Fast stel och obehaglig har min aldrig varit. Bara... mycket... Men jag ska prova att först bara stryka den så kanske den blir lite smidigare.
Tack för tipset!
Jag tycker att den får bättre bäregenskaper om man stryker den efter tvätt. Märkligt :hmm: . Och så blir den lenare. Men jag har nog inte upplevt den som bylsig varken struken eller ostruken.
Av EldHav
Jaaa, ska testa att stryka min också. Var tvungen att tvätta den efter en rejäl ned-kräkning av sonen... Den luktade inte hallon sen direkt! :shock:

Den är härligt skrynklig nu efter hängtork, så lite strykning hade nog inte skadat. Är det bara att stryka rakt på? Eller ska den blötas först?

När ni tvättar era Zaror, hur gör ni då? Jag tvättade den med tygblöjorna, 60 grader, och pyttelite tvättmedel, inget sköljmedel, men lite citronsaft. Sen hängtork, för torktumlare äger vi ingen :hopmad:

Ska prova ta fler bilder idag, det är ju sol ute, och mannen är hemma o kan assistera fotograferingen :app:
Användarens profilbild
Av katha
EldHav skrev:Jaaa, ska testa att stryka min också. Var tvungen att tvätta den efter en rejäl ned-kräkning av sonen... Den luktade inte hallon sen direkt! :shock:

Den är härligt skrynklig nu efter hängtork, så lite strykning hade nog inte skadat. Är det bara att stryka rakt på? Eller ska den blötas först?

När ni tvättar era Zaror, hur gör ni då? Jag tvättade den med tygblöjorna, 60 grader, och pyttelite tvättmedel, inget sköljmedel, men lite citronsaft. Sen hängtork, för torktumlare äger vi ingen :hopmad:

Ska prova ta fler bilder idag, det är ju sol ute, och mannen är hemma o kan assistera fotograferingen :app:
Torktumla inte! Den ska ju tåla det men kan krympa ytterligare (mer än de 5 % som krymps i tvätten). Den kan också bli tjockare.
Många stryker då den fortfarande är lite småblöt och stryker tills den är torr.
En del dinkar den (vätter) på den och stryker.
Eller gör som jag, stryker med mitt jättehäftiga ångstrykjärn. Jag behöver aldrig blöta på något plagg. Min svärmor tyckte att jag skulle behöva ett bra strykjärn nu när jag hade en del sjalar att stryka så jag fick ett jättefint järn i julklapp! :heart:
Ellevills sjalar är tacksamma sjalar att stryka, rätar fort ut sig och jag upplever dom som oskrynkliga även när man flätat och använt dom ett tag.
Jag har bara inte fattat det där med citronsaft, varför?
Jag har sett att en del tvättar med ättika, varför?
Av EldHav
katha skrev:
Torktumla inte! Den ska ju tåla det men kan krympa ytterligare (mer än de 5 % som krymps i tvätten). Den kan också bli tjockare.
Eller gör som jag, stryker med mitt jättehäftiga ångstrykjärn. Jag behöver aldrig blöta på något plagg. Min svärmor tyckte att jag skulle behöva ett bra strykjärn nu när jag hade en del sjalar att stryka så jag fick ett jättefint järn i julklapp! :heart:
Ellevills sjalar är tacksamma sjalar att stryka, rätar fort ut sig och jag upplever dom som oskrynkliga även när man flätat och använt dom ett tag.
Jag har bara inte fattat det där med citronsaft, varför?
Jag har sett att en del tvättar med ättika, varför?
Jag strök idag, snabbt, med lite ånga på strykjärnet, men inte mkt, orkade inte fylla på ;) Blev helt ok!
HUR flätar man sjalar?? Det är ju bara 2 delar att fläta?? :hmm:

Man använder ättika istället för sköljmedel för att få mjukheten i tyget, speciellt när man hängtorkar. Och citron för lukten och fläckar :D
Användarens profilbild
Av katha
Man använder ättika istället för sköljmedel för att få mjukheten i tyget, speciellt när man hängtorkar. Och citron för lukten och fläckar
Hur mycket använder man då?
Av Jinxan
katha skrev:
Man använder ättika istället för sköljmedel för att få mjukheten i tyget, speciellt när man hängtorkar. Och citron för lukten och fläckar
Hur mycket använder man då?
Det undrar jag med! snacka bra att kunna ha ättika ist för sköljmedel
Av EldHav
mari_tres skrev:
EldHav skrev:
Jag strök idag, snabbt, med lite ånga på strykjärnet, men inte mkt, orkade inte fylla på ;) Blev helt ok!
HUR flätar man sjalar?? Det är ju bara 2 delar att fläta?? :hmm:
Luftmaskor :wink: http://www.youtube.com/watch?v=Zlnd_ZTJDIU
Tack!! Va ju lätt som en plätt :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
EldHav skrev:Ang ättika, så har jag ca 10-15 ml per maskin, i sköljmedelsfacket. Förutom att göra tyg mjukt, hindrar det inte tex handdukar, eller i mitt fall, tygblöjor, från att absorbera maximalt. Tar även bort kalk i tvättmaskinen :D

http://billigasaker.se/sparetips/sparetip.php?id=46
Tack för det smarta tipset om ättika :urule: Det skall testas 8) (Normalt har jag aldrig sköljmedel så detta kan som sagt vara värt att testa :wink:)
Användarens profilbild
Av hcvc
katha skrev:Torktumla inte! Den ska ju tåla det men kan krympa ytterligare (mer än de 5 % som krymps i tvätten). Den kan också bli tjockare.
Formulerar om: vågar ni torktumla, stryka med ånga och/ eller centrifugera hårt? (Det vågar inte jag.)
Senast redigerad av hcvc den sön maj 24, 2009 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av CasaMia
katha skrev:
sanna73 skrev:
thowida skrev:Jag tyckte naturen var tjockare än min candy, men sen gör ju 10 cm bredd en del också. :lol:
Jag kan hålla med, men jag tror egentligen det är bredden som gör det och inte tyget i sig :hmm:
Jag måste nog böja mig med föregående talare. Jag har provat fresch, earth,natur och curry och jag tycker inte att det är varken mer eller mindre tyg med EV eller inte. Men tjockleken på tyget gör mycket.
Vad tycker du är skillnaden mellan dem? Eftersom jag oxå har känt på just de fyra :D
Användarens profilbild
Av katha
sapos skrev::hello:
Idag ska nog min Zara Fresh få sig ett färg bad :D

Vad blir det för färg? :floet2: :mitvit:
Användarens profilbild
Av sagis
katha skrev:
sapos skrev::hello:
Idag ska nog min Zara Fresh få sig ett färg bad :D

Vad blir det för färg? :floet2: :mitvit:
Undrar jag med... Spännande låter det i alla fall :D
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?