Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mariemarie
Hej!

Jag har köpt en Sino trikåsjal till min 3 mån gamle son (7 kg, 62 cm), och har några frågor. Hittills har jag mest burit mage mot mage med benen utanför då han inte gillade vaggpositionen.

1) Han gnäller/skriker ofta när jag sätter ner honom i sjalen, och den första stunden tills han har funnit sig tillrätta, men efter några minuter sover han gott. Kanske knyer jag för hårt? Hur kan man undvika gnällandet i början?

2) tips för att få upp knäna högre än rumpan?

3) hur kan jag bära honom så att han kan titta mer utåt och vara mer vaken i sjalen?

Stort tack för hjälpen!
Mvh Marie
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej!

1.Jag tror inte du knyter för hårt - det går ju nästan inte att göra det :wink: . Tänk vad som händer när man lägger ner en bebis i vagnen - hur många är det inte dåsom gnäller/kinkar tills man kommit iväg och gått ett par metrar?!? Det är precis samma sak med sjalen! Lite bökigt först, men sen jättemysigt :wink:

2. Jag tycker att det brukar funka att liksom lite lätt trycka upp benen (ta tag under fötterna och lyft uppåt) när man stoppar i och breder ut krysset. Om man ser till att knänaär högre än rumpan när krysset är utbrett, så tar man smokingbältet som stöd för att få det hela att stanna i den positionen. Förstår du vad jag menar?!?

3. Du kan ju testa att knyta den knytningen som heter "buddah", även om jag aldrig gillat den särskilt mycket.. Annars är det nog så en period, att de sover gärna och mycket i sjalen. Ju större de blir desto mer vakna är de!
Användarens profilbild
Av korell
Håller med ovanstående.
Det tog ett litet tag innan Z vande sig vid att bli inknuten. Det hjälpte mot "gnälligheten" att direkt gå ut en sväng när vi knutit upp henne.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?