Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Tänkte sy en dyna till ett skötbord.

Hur skulle ni sy den?
Har ni redan gjort det?
Hur tänkte ni?
Tips? Idéer?

Vilken modell ska man använda sig tror ni?

En klassisk basdyna, som här:

Bild

Eller med "flärpar" på sidorna, som viks upp till kanter, som den här:

Bild

Eller med "insydda vallar" på sidorna, som den här:

Bild

Jag har köpt en söt vaxduk att sy i och planen är att klippa till skumgummi i rätt form, som stoppning.

Vad tror ni?

Alla bilder är stulna på Google-bild :oops:
Användarens profilbild
Av Amiechan
corona skrev:Bild

Alla bilder är stulna på Google-bild :oops:
:fnissa: Jag som täntke fråga dig direkt var du hittat det snygga tvättmaskinsbordet. Men nu går jag till Familjeliv istället och ser om det står där. :tumup:
Användarens profilbild
Av Panakeia
om du ska klippa till så säger jag absolut den första, klippa i skumgummi e ett GISSEL...

annars är det ju rätt smidigt med kanter på, om du inte har kanter på själva skötbordet?

kanske - bara spånar nu alltså, men att göra en platt dyna, och sedan göra en ram av nått vadcerat, skumgummi eller vadd eller nått, som kan fästas på den platta plattan med typ kardborre. Sen när barnet blir större och behöver mera plats så tar man bara bort kanten och med fördel vänder på plattan (kardborre e inte skönt ...) så får du lite mer utrymme... kanske en korkad idé...

det är nog inga problem att sy ett överdrag till en formad dyna, om du köper en billig, men jag kan tycka att de blir snart rätt trånga dedär med lutande kanter...
Av eamane
corona skrev:Tänkte sy en dyna till ett skötbord.

Hur skulle ni sy den?
Har ni redan gjort det?
Hur tänkte ni?
Tips? Idéer?

Bild
Jag har samma plan, vi har ett typ sånt här skötbord men dynan har börjat gå sönder så jag vill göra en ny. Vaxduk är införskaffad, skumgummi likaså, och jag har bett maken om en bit tunn masonit att lägga i botten så att inte gallret känns igenom. När jag får denoch när jag ska hinna sy var en annan femma :?
Användarens profilbild
Av Asereht
Panakeia skrev:om du ska klippa till så säger jag absolut den första, klippa i skumgummi e ett GISSEL...
Håller med, mattkniv eller liknande är definitivt att föredra.
Av corona
Panakeia skrev:om du ska klippa till så säger jag absolut den första, klippa i skumgummi e ett GISSEL...
Jo, jag har testat tidigare och det är ju bäddat för nervösa besvär...
Så, det lutar åt den första dynan, av just den anledningen :roll:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?