Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mafalda
Ja, hur får jag upp dottern (6 månader) på ryggen utan hjälp? Jag kan svinga, men sedan får jag inte upp selen. Jag har försökt att hålla fast henne med ena handen, men det går inte. Benen hamnar fel och jag håller på att tappa henne. Någon som har något tips?

(Det som möjligtvis fungerar är att lägga henne på selen på sängen, men det fungerar ju bara hemma)
Användarens profilbild
Av boosten
Sätta henne på höften och vrida runt henne till ryggen?

Varför får du inte upp selen?
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag brukar sätta fast avlastningsbältet runt höfterna så själva sittdelen hamnar på ena höften (min vänstra, är högerhänt). Sedan sätter jag barnet på höften, drar upp bakstycket upp över ryggen på barnet och tar tag i hängslena framför barnet. Sedan hoppar jag/föser bak barnet på ryggen och tar tag i höger hängsle med min högra hand bakom ryggen och hoppar barnet på plats. Det krävs att man är lite vig i armarna men det funkar kanon för mig.
Användarens profilbild
Av Stark
Träffa mig så får jag visa :wink: . Fast vi är inte hemma igen förrän på måndag. Kanske en måndagsträff?
Användarens profilbild
Av P
Kom på sjalträff så kan vi visa dej 8)
Användarens profilbild
Av mafalda
boosten skrev:

Varför får du inte upp selen?
Tja, hon är ivägen och/eller armarna räcker inte till.
Användarens profilbild
Av mafalda
Tiz skrev:Jag brukar sätta fast avlastningsbältet runt höfterna så själva sittdelen hamnar på ena höften (min vänstra, är högerhänt). Sedan sätter jag barnet på höften, drar upp bakstycket upp över ryggen på barnet och tar tag i hängslena framför barnet. Sedan hoppar jag/föser bak barnet på ryggen och tar tag i höger hängsle med min högra hand bakom ryggen och hoppar barnet på plats. Det krävs att man är lite vig i armarna men det funkar kanon för mig.
Tack för tipset - ska testa i morgon när hon vaknat :)
Användarens profilbild
Av mafalda
Cilia skrev:Träffa mig så får jag visa :wink: . Fast vi är inte hemma igen förrän på måndag. Kanske en måndagsträff?
Utmärkt idé! På måndag ska jag ner på stan, men vi kan ju höras :D
Användarens profilbild
Av Helena
mafalda skrev:Ja, hur får jag upp dottern (6 månader) på ryggen utan hjälp? Jag kan svinga, men sedan får jag inte upp selen. Jag har försökt att hålla fast henne med ena handen, men det går inte. Benen hamnar fel och jag håller på att tappa henne. Någon som har något tips?

(Det som möjligtvis fungerar är att lägga henne på selen på sängen, men det fungerar ju bara hemma)
Håller med om att det är lite svårt i början. Du kan ju eventuellt stå framför en spegel så ser du mer vad du gör. Och så kan du också stå på knä, så känns det inte lika läskigt.
Användarens profilbild
Av Anso
Snart kommer det nog lite bildserier på forumets knytinfosida på hur man får upp barnet på rygg på två sätt. :D Öva öva öva är väl det ända som gäller.......... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
mafalda skrev:
Cilia skrev:Träffa mig så får jag visa :wink: . Fast vi är inte hemma igen förrän på måndag. Kanske en måndagsträff?
Utmärkt idé! På måndag ska jag ner på stan, men vi kan ju höras :D
Ja, vi är nog hemma mer eller mindre hela dagen. Bara vi kommer ifrån mamma och pappa/mormor och morfar i rimlig tid. Tisdag ska vi till Foxy på träff.
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag brukar se till att axelbanden är långa. Släpp efter på inspänningen, så blir det lättare att komma åt axelremmarna. När hon väl fått upp tyget bakom ryggen, så kan du dra åt dem lite igen innan du reser dig upp. :)
Användarens profilbild
Av mafalda
Nu har jag testat med tvååringen också och det går utmärkt bra! Men lilltösen har ingen ordning på benen. Tack Cilia för att du visade :D
Nu krävs bara lite övning :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
mafalda skrev:Nu har jag testat med tvååringen också och det går utmärkt bra! Men lilltösen har ingen ordning på benen. Tack Cilia för att du visade :D
Nu krävs bara lite övning :wink:
Vad bra att T visar att du gör rätt. Nu gäller det bara att få lite pli på E och ÖVA så bär det av på ryggen i galopp!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?