Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av zingoalla
Frågade tidigare i år om en sjal lämplig för överviktiga bärare och fick då rådet att sjalen skulle vara minst 5,4 meter.Men jag hittar inga sådan, finns ju en djungel av olika sjalar.
Får ju gärna vara hyffsat sval oxå.
Fick tips om Sino men den är bara 5 meter och även Mam Eco som jag tyckte verkade toppen då den kunde användas lite längre men den är bara 5,10.
Kan tillägga att jag lider av ryggproblem(diskbråck) Om det nu skulle förändra valet av sjal.
Av Umma
:hello: Vilken längd du vill ha på sjalen beror litegrann på hur du tänker knyta den. Men om du tex vill göra omslutet kryss på magen och ha knuten fram behöver vi stora en ganska lång sjal. Men man kan också göra knuten på ryggen och då kan man ha en lite kortare sjal. Sinon har rätt långa ändar så jag tror faktiskt den upplevs som lite längre men jag har inte kvar min så jag kan mäta. Ett bra tips annars är alltid att försöka prova. Annars är tex Wrapsody Bali Stretch är lång. http://www.edenbaby.se/catalog.php?category=30
minimundusen jag hade till h kunde jag dra runt kroippen ett extra varv och då är jag strl xl - så den bör räcka!

däremot ska du inte använda trikåsjalen för länge om du har ryggproblem, då de vävda sjalarna avlastar mycket bättre till större barn sedan!
Jag har stl 56 på överkroppen och en WBS funkar bra för mig. Den är stadig och bra och jag bär fortfarande min 1-åring i den. Hon väger 9,5kg. En Sino blir fort för svajjig tycker jag.
Användarens profilbild
Av katha
Moby, Tricot slen, looma sino...
Men jag rekommenderar wbs helt klart, en prisvärd sjal som hänger med länge! :tumup:
Som mari_tres sa så är dom längre än de flesta andra eftersom de har lååånga avsmalnande ändar.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?