Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Bäret
Hej hej!

Jag känner mig tillfälligt (får vi hoppas...) förvirrad :hmm: . Jag knyter ibland SHBC med min ca 5 meter sjal. Då blir det över ganska mycket tyg.

När jag vill knyta omsluten ryggsäck enligt http://edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php så blir det massor av tyg över.

Jag är 1.63 lång och normal-hullig. Du som ser ut typ som jag - hur lång sjal behöver du för att göra ovanstående knytningar? 4,6? 4,2?
Användarens profilbild
Av katha
Jag kan ha 4,7 i indio men då knyter jag ytterst på ändarna, zara blir då perfekt. Vrikkesikker och thowida special kräver 5,2..
4,2 är perfekt till vanlig ryggsäck med tibetanskt avslut.
Av sjaltokan
katha skrev:Jag kan ha 4,7 i indio men då knyter jag ytterst på ändarna, zara blir då perfekt. Vrikkesikker och thowida special kräver 5,2..
men jag knyter med 4,7 när jag knyter min ryggknytning, visst det blir i ändarna..
Av Bäret
thowida skrev:
katha skrev:Jag kan ha 4,7 i indio men då knyter jag ytterst på ändarna, zara blir då perfekt. Vrikkesikker och thowida special kräver 5,2..
men jag knyter med 4,7 när jag knyter min ryggknytning, visst det blir i ändarna..

Thowida special??? Här har jag inte hängt med känner jag, finns det länk/bilder?
Användarens profilbild
Av Jemmah
Bäret skrev:
thowida skrev:

Thowida special??? Här har jag inte hängt med känner jag, finns det länk/bilder?
Undrar jag också! För oss som inte har förmånen att svänga förbi och titta på Thowidas sjalsamling och lära oss specialknytningarna irl :wink:
Användarens profilbild
Av katha
Jag har döpt hennes variant av en knytning till det. :) Jag provade igår och den blir nog en favvo här. Här kommer beskrivning.
Sjalen över ryggen på sonen
Svinga upp på ryggen
Bred ut sjalen
Ta vänster ände mellan benen
tar höger ände fram under armhålan
kastar upp sjalen på axeln Övre sjalkanten ska vara inåt.
tar sjalen bakom ryggen med vänster hand tar jag tag i överkanten och ner mellan benen på barnet och fram mellan mina ben.
Likadant på andra sidan

Det är en vrikkesikker utan ryggsäck. Man kan avsluta tibetanskt eller knyt i midjan. :tumup: :vågen:
Jag är aningens mindre än dig (159cm och ganska smal) och jag klarar lätt alla knytningar på en 4,2m sjal. Jag tror jag skulle klara mig på en 3,6 också faktiskt, i alla fall om jag inte vill knyta det där extra varvet runt midjan när jag knyter omslutet. Men då använder jag mig varken av vrikkesikker eller någon knytning som avslutas tibetanskt ifall det går åt mer av dem.
Av Bäret
katha skrev:Jag har döpt hennes variant av en knytning till det. :) Jag provade igår och den blir nog en favvo här. Här kommer beskrivning.
Sjalen över ryggen på sonen
Svinga upp på ryggen
Bred ut sjalen
Ta vänster ände mellan benen
tar höger ände fram under armhålan
kastar upp sjalen på axeln Övre sjalkanten ska vara inåt.
tar sjalen bakom ryggen med vänster hand tar jag tag i överkanten och ner mellan benen på barnet och fram mellan mina ben.
Likadant på andra sidan

Det är en vrikkesikker utan ryggsäck. Man kan avsluta tibetanskt eller knyt i midjan. :tumup: :vågen:

:hmm: :whut: Jag tror jag hänger med fram till "kastar upp sjalen...", vilken sida kastas upp? Den som befinner sig under armhålan?
Av sjaltokan
Bäret skrev:[
:hmm: :whut: Jag tror jag hänger med fram till "kastar upp sjalen...", vilken sida kastas upp? Den som befinner sig under armhålan?
Samma sidan det blir ingen korsning fram på bröstet..
Av sjaltokan
Bäret skrev:
thowida skrev:

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=133467 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?