Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag måste sy ett pippiförkläde till dottern och hur gör jag enklast i kanten? På bilderna verkar det vara kantat med grönt kantband, så avancerat behöver det inte vara, en kompis sa, zickzacka bara och vik in kanten men hur blir det då i tex halsringningen? Blir det inte svårt där tyget svänger? Hur gör jag? Provar och svär och kastar skiten? :wink:
Jag syr gardiner och muddbyxor, så långt sträcker sig min sykunskap ;) Men nu har jag iaf lyckats få ihop ett mönster på förklädet själv så lite stolt är jag allt, nu gäller det bara att jag får ihop det riktiga...måste fara o köpa tyg först (hennes buss går kl 16 så allt måste vara klart då och hon har INGET fixat). Håll tummarna på att jag får ihop något.

Jag svamlar så mycket så jag fetstilade det jag frågade om egentligen ;)
Senast redigerad av Jennelii den lör maj 16, 2009 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av funshine
de gånger jag har provat att vika in ringade partier har det slutat med att avigsidan viker ut sig så att man ser fållen. Vet inte om det bara är jag eller ett universellt problem.

Kantband är faktiskt inte så svårt. Jag tycker det är lättare att sy fast det på avigan först och sedan sy den sista sömmen från framsidan så att jag har överblick på hur det blir.

Vill du inte ha kantbandet synligt går det att sy så att hela bandet kommer på avigsidan när du är färdig.

Glöm inte att klippa jack i sömsmånen när du syr runda kanter annars blir det inte bra.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Än så länge går det jättejättebra!!! Jag blir nästan tårögd över att det går så bra :app: Framstycket är klart och nu är det bara dom som går omlott där bak...jippi hurra vad jag är bra!! :vågen: (fast man ska väl inte ropa hej...)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nu är jag klar och alla böjar blev tokbra! Jag blev inte ens arg ;) den ser inte så rolig ut på bilden men hon ville inte ha flera lappar, det fick räcka med 2 fickor jag tog från en pyjamasjacka, ska se om jag kan få fler bilder av henne sen med flätor oxå :D Nu är allt akutfixat iddag så det hade ju kunnat bli bättre förstås...

Bild
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jennelii skrev:Nu är jag klar och alla böjar blev tokbra! Jag blev inte ens arg ;) den ser inte så rolig ut på bilden men hon ville inte ha flera lappar, det fick räcka med 2 fickor jag tog från en pyjamasjacka, ska se om jag kan få fler bilder av henne sen med flätor oxå :D Nu är allt akutfixat iddag så det hade ju kunnat bli bättre förstås...

Bild
:app: Jättefint!

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?