Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amani
sapos skrev:Tänkte köpe en Zara till men avvaktar så jag hinner använda de andra sjalarna lite mer först :lol: För Zara sjalarna har en förmåga att gå före de andra :mrgreen:
Joo, mina bärdon har försvunnit en efter en, zaran är magisk :heart:
Användarens profilbild
Av sanna73
amani skrev:
sapos skrev:Tänkte köpe en Zara till men avvaktar så jag hinner använda de andra sjalarna lite mer först :lol: För Zara sjalarna har en förmåga att gå före de andra :mrgreen:
Joo, mina bärdon har försvunnit en efter en, zaran är magisk :heart:
Mina med, nästan bara Zara som jobbar här :loving:
Användarens profilbild
Av sanna73
thowida skrev:Jag tyckte naturen var tjockare än min candy, men sen gör ju 10 cm bredd en del också. :lol:
Jag kan hålla med, men jag tror egentligen det är bredden som gör det och inte tyget i sig :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
sanna73 skrev:
thowida skrev:Jag tyckte naturen var tjockare än min candy, men sen gör ju 10 cm bredd en del också. :lol:
Jag kan hålla med, men jag tror egentligen det är bredden som gör det och inte tyget i sig :hmm:
Jag måste nog böja mig med föregående talare. Jag har provat fresch, earth,natur och curry och jag tycker inte att det är varken mer eller mindre tyg med EV eller inte. Men tjockleken på tyget gör mycket.
Användarens profilbild
Av sagis
katha skrev:
hcvc skrev:
sagis skrev:Jag blev så förälskad i vår curry att jag köpte en chocco också. Men vilken skillnad :shock: Det är ju en helt annan sjal! Choccon är tunn - curryn är tjock (men mjuk). Visste inte att det kunde vara så stor skillnad på olika Zaror. Nu ska vi bara få choccon lika mjuk :loving:
Jag blir så nyfiken på om min smala Candy är "tjock" eller "tunn". Spelar ingen roll för jag har varit så nöjd, men det vore kul att veta! Undrar om Curryn är lite tjockare? För det verkar vara fler som påpekat att just den varit tjockare än andra Zaror - eller?
Ja, det är jag som påpekat det bla. Nu är det ju så att det är sagis som har min curry nu så det är inte konstigt att hon tycker det. :D
Jasså det är du som har sagt det! :Hahaa:

Nu vill jag klämma på ytterligare en Zara för att jämföra... :whut:
Användarens profilbild
Av katha
Jag har varit i kontakt med Benedicte på ellevill ang. mittmarkeringen och hennes kommentar var att fabriken har gjort ett fel, mittmarkeringen sitter fel på alla och på dom som de sitter i mitten på, ja dom kan ju skatta sig lyckliga, dom är få och hon ber så hemskt mycket om ursäkt.
Kanske vi ska bjuda in henne på sjalträff nån gång, hon åker ju förbi mitt glada Torsby ibland och jag har sett henne här ett par gånger. :D :wink: :wink:
Av Lillblomma
Hmmm...
Jag känner mig lite utanför... :|
Zara är min första vävda, förutom tunna Gåsen, och jag tycker den är rätt bylsig... Har en EV, en natur och jag vill gärna älska den, men det blir mest Manduca... Ok, Manducan blir det kanske för att det är enklare, men om jag hade gillat Zaran mer hade jag kanske valt den oftare i alla fall... Men det är kanske en vanesak. Nu har jag använt Zara två dar på raken, på Ikea och hemma (sovbebis på ryggen under middagslagning) så jag kanske kommer ifrån att den känns tjock.
Vilken sjal känns inte tjock jämfört med Gåsen liksom...

//A
Användarens profilbild
Av Scharlott
Lillblomma skrev:Hmmm...
Jag känner mig lite utanför... :|
Zara är min första vävda, förutom tunna Gåsen, och jag tycker den är rätt bylsig... Har en EV, en natur och jag vill gärna älska den, men det blir mest Manduca... Ok, Manducan blir det kanske för att det är enklare, men om jag hade gillat Zaran mer hade jag kanske valt den oftare i alla fall... Men det är kanske en vanesak. Nu har jag använt Zara två dar på raken, på Ikea och hemma (sovbebis på ryggen under middagslagning) så jag kanske kommer ifrån att den känns tjock.
Vilken sjal känns inte tjock jämfört med Gåsen liksom...

//A
Jo men visst är det så... Gauzen är ju en av de allra tunnaste bärsjalarna. Så jämfört med den är de allra flesta bärsjalar "tjocka" :wink:
Samtidigt om du jämför Zaran med många andra vävda är Zara förhållandevis tunn 8) Som sagt, allt beror på vad man jämför med. Det har du helt rätt i :D
Av Lillblomma
Jag måste träffa nån med massor av tjockissjalar, jag måste träffa nån med massor av tjockissjalar, jag måste träffa nån med massor av tjockissjalar... :tumup:

Ja alltså, för den är ju mjuk o go, det är nog bara det att det är så mycket sjal. Och tjockt... Jämfört med Gåsen då... :rodna:

Ok, det får bli den och inte selen som följer med till Vaxholm i morgon. Här ska nötas sjal! :app:

//A
Användarens profilbild
Av CasaMia
Lindiwe skrev:Jag har kommit på några negativa saker med zaran...
1. om det regnar ute blir den blöt
2. om zaran blir blöt blir den svårknuten, den fastnar ihop på något konstigt sätt så att man inte får till knytningen så bra som man brukar...

men detta vägs ju upp av att den är så skön att bära i och att den är så snygg och matchar min silkiga regnjacka perfekt (och enda nackdelen med det är att man får väldigt många blickar på sig när man är på väg hem med tunnelbanan sent en fredags kväll).
Om det regnar ute blir min Zara inte blöt - för då stannar vi inne :mrgreen: :Hahaa:

Och tunn är min Earth - ljuvligt tunn och sval och mjuk och följsam och gosig och lagom glansig och slät ... och alldeles alldeles underbar! :heart:
Jag hade en Natur som oxå var jättefin, och en Fresh, men den blev aldrig riktigt 'min' som Earth - eller 'vår' är den ju - Indras och min gosesjal ... De andra är säkert jättegosiga där de bor nu :loving: de fick bara inte samma chans hos oss ...
*undrar var 'vår' Natur tog vägen? - Skogsväsen, var bor den nu?*

Men när kommer de nya så vi får en lång och bred Lemongrass äntligen? Den har jag tänkt nöta på i sommar :loving:
Av Lillblomma
Stryker ni era?
Jag tror inte jag har gjort det (jag tror kanske inte ens att jag har tvättat den :oops: )
Blir den slätare och blankare och känns mindre tock och bylsig om jag gör det?

//A
Användarens profilbild
Av katha
Lillblomma skrev:Stryker ni era?
Jag tror inte jag har gjort det (jag tror kanske inte ens att jag har tvättat den :oops: )

//A
Man stryker ju ut fibrerna i tyget och den blir tunnare(och den blir fortare ingosad). När man tvättar den krymper den något, stryker man då blir den bredare och längre. Du kan ju försöka stryka/mangla innan tvätt och efter tvätt och känna skillnad? :)
Användarens profilbild
Av sagis
Lillblomma skrev:Stryker ni era?

//A
Absolut! :styka:

När jag fick hem en ny Zara blev jag förskräckt! Den var stel och obehaglig. Men efter tvätt, strykning och lite användning blev den mycket trevligare!
Av Lillblomma
sagis skrev: Absolut! :styka:

När jag fick hem en ny Zara blev jag förskräckt! Den var stel och obehaglig. Men efter tvätt, strykning och lite användning blev den mycket trevligare!
Fast stel och obehaglig har min aldrig varit. Bara... mycket... Men jag ska prova att först bara stryka den så kanske den blir lite smidigare.
Tack för tipset!
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?