Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
jag skulle rekommendera beco butterfly 2, pikkolo eller manduca. manduca passar bäst om man är lite normalstor-stor. butterfly och pikkolo funkar finfint på smal-normalstor. det beror lite på vilken typ av sele man gillar också, de är helt olika i uppbyggnaden de tre.
Användarens profilbild
Av Lundie
melon skrev:
Lundie skrev:Vi är supernöjda med Manducan och den passar till de flesta skulle jag tro.
Nej, jag är för smal för den :?
Okej! Jag är inte så stor. 163 cm och 47 kilo och jag tycker att den funkar. När jag har på det absolut minsta vilar den på höfterna. Hade kanske varit bra om den gått att dra åt lite till men den fungerar absolut för mig.
Av belinda
Jag tycker att Manduca verkar vara den mest flexibla selen. Man kan välja hur högt ryggtsödet ska vara beroende på hur lång bebisen är och hur mycket den vill se ut och så tack vare dragkedjan som förlänger/förkortar ryggdelen. Min syster har burit nyföding i Manduca och är helnöjd. :D
Användarens profilbild
Av melon
Lundie skrev:
melon skrev:
Lundie skrev:Vi är supernöjda med Manducan och den passar till de flesta skulle jag tro.
Nej, jag är för smal för den :?
Okej! Jag är inte så stor. 163 cm och 47 kilo och jag tycker att den funkar. När jag har på det absolut minsta vilar den på höfterna. Hade kanske varit bra om den gått att dra åt lite till men den fungerar absolut för mig.
Nu börjar det bli lite OT: Om jag ska bära på ryggen gillar jag att ha selen i midjan för annars kommer barnets tygnd i korsryggen och jag får väldigt lätt ont. Därför vill jag kunna dra åt selen helt i midjan och då är manducan för stor...
Användarens profilbild
Av Suskiv
Det var ganska rejälprisskillnad mellan manduncan och Butterflyen. Finns inte en chans jag kan betala 1800 för ett sele.

Billigast är helt klart babyinsats till ergo, men är den bra och lätt att använda.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Suskiv skrev:Det var ganska rejälprisskillnad mellan manduncan och Butterflyen. Finns inte en chans jag kan betala 1800 för ett sele.

Billigast är helt klart babyinsats till ergo, men är den bra och lätt att använda.
Nej, det är helt klart ett överpris :whut: Hur lång är han? Jag upplevde mest att jag hade för smala axlar för Manducan, men din man har säkert bredare axlar även om han är smal. Annars finns det ju en hel del begagnade Butterflys.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Knyttet & K skrev:
Suskiv skrev:Det var ganska rejälprisskillnad mellan manduncan och Butterflyen. Finns inte en chans jag kan betala 1800 för ett sele.

Nej, det är helt klart ett överpris :whut: Hur lång är han? Jag upplevde mest att jag hade för smala axlar för Manducan, men din man har säkert bredare axlar även om han är smal. Annars finns det ju en hel del begagnade Butterflys.
Han är 173 (ganska kort med andra ord) och med smala axlar. Han väger ca 58 kg. Han är som en pinne. Det enda som är tjockt på honom är hans hår. Det är precis så han kan ha ergo
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag bar Sture första gången som två eller treveckors i Beco 4:th, han sitter som en groda utan insats av något slag och det funkar kanon på ryggen också. Han vägde 3055 som nyfödd så han är ingen jättebebis heller.
Användarens profilbild
Av Suskiv
vovvemor skrev:Jag bar Sture första gången som två eller treveckors i Beco 4:th, han sitter som en groda utan insats av något slag och det funkar kanon på ryggen också. Han vägde 3055 som nyfödd så han är ingen jättebebis heller.
Man kanske ska testa det i ergon.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Suskiv skrev:
vovvemor skrev:Jag bar Sture första gången som två eller treveckors i Beco 4:th, han sitter som en groda utan insats av något slag och det funkar kanon på ryggen också. Han vägde 3055 som nyfödd så han är ingen jättebebis heller.
Man kanske ska testa det i ergon.
Tja, är man rädd att de ska ramla ut genom sidorna på selen är det ju bara att knyta runt en halsduk eller något, det tänkte jag göra första gången jag testade men det behövdes inte, han satt bara bra ändå. :wink: Ergon är ju lite rymligare och jag har inte testat med den, men jag tycker att det borde fungera...
Av IEDN
Suskiv skrev:Maken gillar inte sjal och eftersom jag sålde BB efter Vidar :twisted: så har vi inget sele att bära nyfödd i. Så vad ska vi köpa för sele till C så han kan få bära på en nyfödd liten bebis.

Hur är ergos bebisinsats förresten?

Om man inte gillar att sjala en nyfödd så rekomenderar jag weegon som är helt underbar att bära runt en nyföding i.
Användarens profilbild
Av Summer

Begagnat kan man också köpa...
Användarens profilbild
Av Suskiv
Summer skrev:

Begagnat kan man också köpa...
Jo det är klart, men jag gissar att begagnat priset också är högt.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?