- ons maj 13, 2009 09:56
Bubbi skrev:Ska nog förtydliga mig också. Om man vill ha en byxa som funkar bra för blöjor och är "vattentät" så bör man ha rent ullgarn med mycket lanolin. Däremot går det ju utmärkt att sticka byxorna i vilket garn som helst, men man kanske inte får korrekt funktion. Personligen tycker jag att just alpacka lätt blir sladdrigt och inte håller formen, samt att det är väldigt varmt.visslan skrev:Kolla med Asheret (eller hur hennes nick stavas) hon har nog gjort blöjbyxor i alla färger som gårIED skrev:Hej och välkommen!
Tror att nästa projekt får nog bli att testa att sticka ullbyxor men sedan blev det tvärstopp för nu måste jag hitta det ultimata garnet. Kan man använda alpacagarner eller hur är det? Det måste vara garn i starka färger för jag tänkte sticka dem som kortbyxa så min som slipper ha andra byxer utanpå. Så då vill jag inte ha några tråkiga färger.![]()
Jag tror inte man kan använda alpacka. Det ska finnas gott om lanolin i ullen för att den ska funka bra som byxa. Du kan färga själv med KoolAid för att få coola färger.