Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jaha, så har Didymos kommit med ännu en ny Jim LE. Ja blev lite smått förälskad i färgen men jag gillar inte lin och inte i korskypertväv heller tror jag (är inte amazonas antigua rödruta vävd så?).60 % bomull och 40% lin ska det vara, den perfekta sommarsjalen alltså... :)
Bild
Av eamane
Men du gillade väl inte blått? :hmm: Jag tycker oxå den är snygg men jag har svårt för enfärgade sjalar...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Men varför är den i korskypertväv? Ingen annan didy är väl det vad jag vet? :hmm:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
mari_tres skrev:Men varför är den i korskypertväv? Ingen annan didy är väl det vad jag vet? :hmm:
Vad är de andra didysarna vävda i då? De som inte är jaquardvävda alltså? :hmm:
Jag skulle hellre ha den rosa jim även om den är utan lin.
Användarens profilbild
Av mari_tres
PrettyUgly skrev:
mari_tres skrev:Men varför är den i korskypertväv? Ingen annan didy är väl det vad jag vet? :hmm:
:hellu: nu blev jag förvirrad. Måste nog kolla det där innan jag säger nåt :Hahaa:

Är inte korskrypert det som typ rebozo och amazonas antigua är vävd i?
Av Umma
mari_tres skrev:
PrettyUgly skrev:
:hellu: nu blev jag förvirrad. Måste nog kolla det där innan jag säger nåt :Hahaa:

Är inte korskrypert det som typ rebozo och amazonas antigua är vävd i?
Jo men alla är väl korskypertvävda om de inte är jaquardvävda? Annars har man ju inte diagonalstretchen??

Fina Jim :love: !!
Användarens profilbild
Av katha
eamane skrev:Men du gillade väl inte blått? :hmm: Jag tycker oxå den är snygg men jag har svårt för enfärgade sjalar...
Det är ju det att jag gillar inte blått men denna tyckte jag gick lite i turkos... :rodna:
Jag tycker om blått som färg, den är jättesnygg......men inte på mig.. Jag och enfärgat är inte heller kompisar länge..
Användarens profilbild
Av katha
Det stod så i nyhetsbrevet jag fick.. :hmm:
Men om du tittar på bilden så ser det ju högst troligt ut att det är korskypertväv..
Hur är dom andra Jim vävda?
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev:
Det stod så i nyhetsbrevet jag fick.. :hmm:
Men om du tittar på bilden så ser det ju högst troligt ut att det är korskypertväv..
Hur är dom andra Jim vävda?
Jo, de är nog vävda på samma sätt, det är bara jag som är förvirrad :hellu:

Men jag har samtidigt hört (ev erfarna sjalbarnare) att Jim räknas till de jaquardvävda :hmm: vilket jag aldrig har fått att gå ihop eftersom Jim på alla sidor får hänga ihop med de randiga :roll:
Men nåt speciellt är det ju med honom, eftersom han är mjukare och gosigare än de randiga didysarna :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?