Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Fick hem en fin sjal idag - en ringis, gjord på en hoppe. MEN så TUNN den är! :shock: Jag trodde hoppar var tjocka, svettiga och ja... tjocka. Den är ju lika tunn som min randiga katja. Grövre i väven, men blir säkert väldigt mjuk (är tvättad nu).

Nu rubbas mina cirklar. :whut: Är detta en gamma hoppe? Är de tjockare numera? Finns det olika årgångar? Den har ficka och sydd mittmarkering. Den är riktigt fin och mysig. Hjälp, jag är ju en didymänniska, tänk om jag nu måste prova en lång hoppe också? :hmm: Säg att det bara är en tillfällighet och att alla andra hoppar är obehagligt tjocka och stickiga! :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har haft två hoppar med sydd mittmarkering, och de var underbart tunna och mjuka :wink: Så har jag haft några andra också och de var inte riktigkt lika tunna och mjuka, och nån jag kännt på har varit riktigt hemsk. Så nog är de olika, alltid :roll:
Av sjaltokan
mari_tres skrev:Jag har haft två hoppar med sydd mittmarkering, och de var underbart tunna och mjuka :wink: Så har jag haft några andra också och de var inte riktigkt lika tunna och mjuka, och nån jag kännt på har varit riktigt hemsk. Så nog är de olika, alltid :roll:
japp och de med sydda mittmarkeringar är ofta tunna o mjuka.. 8)
Av Löv
thowida skrev:
mari_tres skrev:Jag har haft två hoppar med sydd mittmarkering, och de var underbart tunna och mjuka :wink: Så har jag haft några andra också och de var inte riktigkt lika tunna och mjuka, och nån jag kännt på har varit riktigt hemsk. Så nog är de olika, alltid :roll:
japp och de med sydda mittmarkeringar är ofta tunna o mjuka.. 8)
:notes: Sydd mittmarkering = tunn och mjuk sjal.

Men alltså, ringsjalar? :hmm: :roll: :whut: Jag får inte till den. Det slutade med att långa wellen fick åka med till skola/dagis. Måste öva mer tror jag... :oops:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Har du provat att bära japanskt? Det gjorde jag i början, tycker att det är enklare att få till (tyckte).
Av Löv
mari_tres skrev:Har du provat att bära japanskt? Det gjorde jag i början, tycker att det är enklare att få till (tyckte).
Ja, jag har kollat på en jättebra sida med beskrivning av japanskt bärande. :tumup: Men jag tycker det är svårt att justera sjalen när bebis sitter i. Jag drar i svansen men den sitter liksom fast i ringarna. Jag har väl inte den rätta knycken... :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Lyft lite på barnet samtidigt som du drar i tyget, så sitter det inte så hårt. Och börja med ringarna högt upp :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
:loving: Jag sa ju att den var tunn och mysig 8)

Jag har två långhoppar som är precis lika tunna och härliga, dock inte riktigt lika grova, en är gammal med sydd mittmarkering och en är ny. Underbara båda två och orsaken till min långa och fina kärleksaffär just med hoppe :heart:

Att bära japanskt med ringsjal tycker jag är super :tumup:
Av Löv
mari_tres skrev:Lyft lite på barnet samtidigt som du drar i tyget, så sitter det inte så hårt. Och börja med ringarna högt upp :wink:
:notes: Lyfta på barnet, ja, det är ju ganska självklart när man tänker efter, varför kommer jag inte på sådant själv? :hmm: Sjalbarnet sover, nu får jag vänta tills i morgon att prova, men då ska här bäras!! :app:
Av Löv
sanna73 skrev::loving: Jag sa ju att den var tunn och mysig 8)

Jag har två långhoppar som är precis lika tunna och härliga, dock inte riktigt lika grova, en är gammal med sydd mittmarkering och en är ny. Underbara båda två och orsaken till min långa och fina kärleksaffär just med hoppe :heart:

Att bära japanskt med ringsjal tycker jag är super :tumup:
Ja, den är faktiskt riktigt mysig. :loving: Om jag inte kommer att gilla den beror det enbart på konceptet ringsjal. Älskar mys-gos-sjalar som denna!! :heart:

Ska öva på Japanen i morgon... :tumup:
Av Umma
Jag har en Hoppe Antigua :tumup: , den är jättemjuk och jag upplever den som lika tjock som mina randiga Didys.
Av sjaltokan
JennyB73 skrev:Åh, vad jag känner för att testa en sån tunn Hoppe :eld:
Jag har en ute på säljes.. 8)
Av Löv
Elflin skrev:Jag har ju... :this: Vi får helt enkelt träffas! :D
Ja, borde det inte vara någon sjalträff i Skåne ibland? :hmm: Jag bor i Malmö...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?