Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Jag visade n kompis ryggknytningar i helgen med en ny hoppe, och den är lika bra som min "bra" gamla Santiago. Betydligt bättre än mina gamla "dåliga" Osaka och Kairo...

:hmm: Hoppas du fattade det där, det gjorde jag knappt själv... :lol:
Användarens profilbild
Av boosten
Alven skrev:Jag visade n kompis ryggknytningar i helgen med en ny hoppe, och den är lika bra som min "bra" gamla Santiago. Betydligt bättre än mina gamla "dåliga" Osaka och Kairo...

:hmm: Hoppas du fattade det där, det gjorde jag knappt själv... :lol:

:lol:
Tack för hjälpen! :wink:
Användarens profilbild
Av Siena
Min Timbuktu som är av den nya modellen är mycket mjukare och tunnare än vad min gamle Kapstadt och Costa Rica är. Den är en riktig favorit faktiskt!
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag lyckades få ett jättebra exemplar av gamla hoppediz, så min nya är inte så mycket mjukare än den gamla. Däremot gillar jag fickan - utmärkt för plånbok, en blöja, mobil och nycklar...
Av anna m
Min "nya" antigua är mjukare än de andra begagnade och faktiskt mjukare än ullindion. Antiguan är min bästaste sjal.
Användarens profilbild
Av annalys
Min erfarenhet (av Rio) är mest att fickan är i vägen, så den tog jag bort. :wink: Men den jag har att jämföra med är bara lite äldre (Dublin), så kvaliten kanske är ganska lika? Jag tycker iallafall de är väldigt sköna.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Man kan väl helt enkelt säga att samtliga Hoppediz från de senaste leveranserna är alla mjuka, tunna och fint vävda. De känns likadana allihop (jag har själv känt igenom varenda sjal, och sedan knappt ett år tillbaka går alla sjalar via mig, eftersom jag är generalagent för Hoppediz i Sverige). Det blev en klar kvalitetsförbättring förra hösten. Det tar lite tid att hitta rätt och trimma in produktionen när man håller på med handvävda produkter. Nu håller jag koll på kvalitén hela tiden eftersom jag inte vill att den ska försämras, så därför känner jag igenom mjukheten och tygtjockleken för varje Hoppediz-sjal redan när jag packar upp dem.

Jag har själv burit med tidigare Hoppedizar som har varit både grova såväl som mjuka och fina. Det har varit rätt ojämn kvalitet tidigare. Det har funnits de som har varit underbart mjuka och fina tidigare också. Skillnaden är väl kanske att många av dem har varit aningen lösare i väven, vilket har gjort vissa av dem lite "gungigare" på grund av stretchigheten, och därför har gett något sämre avlastning (om man är känslig för sånt och har dålig rygg som jag kan man känna det). De nuvarande är mjuka, med bra elasticitet på snedden, men de är ändå fasta och ger därför mycket bra avlastning. En hel del sjalar hade också en del grova vävfel och öglor på sig tidigare, men nu är de skönhetsfelen i stort sett också borta.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har en Timbuktu, du kan få klämma på den o kolla fickan, en fiffig liten grej =) Om det bara slutar regna nån gång så man tar sig ut (o N kommer hem från lassa..)
Användarens profilbild
Av Helena
Ingrid skrev:Man kan väl helt enkelt säga att samtliga Hoppediz från de senaste leveranserna är alla mjuka, tunna och fint vävda. De känns likadana allihop (jag har själv känt igenom varenda sjal, och sedan knappt ett år tillbaka går alla sjalar via mig, eftersom jag är generalagent för Hoppediz i Sverige). Det blev en klar kvalitetsförbättring förra hösten. Det tar lite tid att hitta rätt och trimma in produktionen när man håller på med handvävda produkter. Nu håller jag koll på kvalitén hela tiden eftersom jag inte vill att den ska försämras, så därför känner jag igenom mjukheten och tygtjockleken för varje Hoppediz-sjal redan när jag packar upp dem.

Jag har själv burit med tidigare Hoppedizar som har varit både grova såväl som mjuka och fina. Det har varit rätt ojämn kvalitet tidigare. Det har funnits de som har varit underbart mjuka och fina tidigare också. Skillnaden är väl kanske att många av dem har varit aningen lösare i väven, vilket har gjort vissa av dem lite "gungigare" på grund av stretchigheten, och därför har gett något sämre avlastning (om man är känslig för sånt och har dålig rygg som jag kan man känna det). De nuvarande är mjuka, med bra elasticitet på snedden, men de är ändå fasta och ger därför mycket bra avlastning. En hel del sjalar hade också en del grova vävfel och öglor på sig tidigare, men nu är de skönhetsfelen i stort sett också borta.
Hur är de i längden? Är de fortfarande väldigt generöst tilltagna?
Användarens profilbild
Av Ingrid
Det med längden vet jag inte riktigt, för jag tar inte upp dem och mäter dem - det skulle vara ett enormt arbete! Men jag kan kolla de jag har som provsjalar nu och återkomma om det.
Användarens profilbild
Av Gullan
... och jag har varit felunderrättad... De nya hopparna är fortfarande handvävda, men mycket jämnare i kvaliteten ändå.
Av anna m
Helena skrev:
Ingrid skrev:Man kan väl helt enkelt säga att samtliga Hoppediz från de senaste leveranserna är alla mjuka, tunna och fint vävda. De känns likadana allihop (jag har själv känt igenom varenda sjal, och sedan knappt ett år tillbaka går alla sjalar via mig, eftersom jag är generalagent för Hoppediz i Sverige). Det blev en klar kvalitetsförbättring förra hösten. Det tar lite tid att hitta rätt och trimma in produktionen när man håller på med handvävda produkter. Nu håller jag koll på kvalitén hela tiden eftersom jag inte vill att den ska försämras, så därför känner jag igenom mjukheten och tygtjockleken för varje Hoppediz-sjal redan när jag packar upp dem.

Hur är de i längden? Är de fortfarande väldigt generöst tilltagna?
Min anntigua är nästan sex meter så de är fortfarande generösa i längden. Bra tycker jag med tanke på fickan. Det är nog därför de gör så...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?