Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Bubbi skrev:
ellla skrev:Jag har snart stickat halva ena ärmen på Sylvi. Och nu tog garnet slut. Jag beställde mer, så jag hoppas att det kommer på fredag!!! Då blir det billigare också :tumup:
Hur går det med färgbad?
åt skogen!
köpte 2 nystan o beställde 30... så hoppas att de är lika. då kan mina första två vara reserv om de skiljer sig i färg!
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:är det bara här i ume som drops har 40% på mpnga av sina garner maj ut?? Annars tipsar jag om att köpa dropsgarn NU!
På Hemflit? Jag var där igår, men då var det ingen rea :hmm:
Det var vi med och köpte rea-garn! :D

Det sitter en lapp då man kommer in, och sen sitter det lappar vid de garner som det är rea på! Kolla igen, för det blir ju en hel del billigare! Jag ska tex passa på att köpa kidsilk och sånt till sjalar så att jag har hemma...
Ah, då var det väl bara inte rea på det jag köpte. Har du händelsevis en EC Purpursky? Jag såg en sån på Renmarkstorget nämligen. Fast det kanske var ett större barn i förresten? :hmm:
Jag har en purpursky, vilken dag var det?
Det var förra måndagen. Du (om det nu var du) stod vid en av bänkarna utanför ica/Hemslöjden/O´Learys. Bäbisen var lite arg eller ledsen.
:oops: Det var vi, ja. Alma hade bajs långt upp på ryggen, typ, så hon var lite irriterad. Lite var förresten en underdrift, tror jag. Utstirrad av en dum tant blev jag också, hon glodde som om jag höll på att misshandla A när jag skulle sätta henne i sjalen igen efter bytet.
solängel skrev:
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:är det bara här i ume som drops har 40% på mpnga av sina garner maj ut?? Annars tipsar jag om att köpa dropsgarn NU!
På Hemflit? Jag var där igår, men då var det ingen rea :hmm:
Det var vi med och köpte rea-garn! :D

Det sitter en lapp då man kommer in, och sen sitter det lappar vid de garner som det är rea på! Kolla igen, för det blir ju en hel del billigare! Jag ska tex passa på att köpa kidsilk och sånt till sjalar så att jag har hemma...
Ah, då var det väl bara inte rea på det jag köpte. Har du händelsevis en EC Purpursky? Jag såg en sån på Renmarkstorget nämligen. Fast det kanske var ett större barn i förresten? :hmm:
Jag har en purpursky, vilken dag var det?
Det var förra måndagen. Du (om det nu var du) stod vid en av bänkarna utanför ica/Hemslöjden/O´Learys. Bäbisen var lite arg eller ledsen.
:oops: Det var vi, ja. Alma hade bajs långt upp på ryggen, typ, så hon var lite irriterad. Lite var förresten en underdrift, tror jag. Utstirrad av en dum tant blev jag också, hon glodde som om jag höll på att misshandla A när jag skulle sätta henne i sjalen igen efter bytet.
:fnissa: Jag känner igen känslan.
Användarens profilbild
Av melon
visslan skrev:
melon skrev: Är inte skuggstickning från Asien?
Jag tror att det är Vivian Høxbro som åtminstone introducerat tekniken: http://www.viv.dk/English/default.htm
Så kanske det är. Men jag tror inte hon kommit på det själv. Tekniken är beskriven tex i den första stick´n bitch-boken från 2000, och på Vivians hemsida står det inte om skuggstickning förrän 2004, innan dess verkar hon ha fokuserat sig på dominostickning (som också är en häftig teknik!).
Av IEDN
Tassar tyst in och säger hej :D

Suttit och läst ett tag och beundrat alla fina alster och är väldigt glad att det inte bara är jag som lyckas vända magic loop på fel håll och ha tusen projekt som man vill sticka och inte veta vilken man ska börja med. För att inte snacka om alla UFO som ligger och dräller :lol:

Tror att nästa projekt får nog bli att testa att sticka ullbyxor men sedan blev det tvärstopp för nu måste jag hitta det ultimata garnet. Kan man använda alpacagarner eller hur är det? Det måste vara garn i starka färger för jag tänkte sticka dem som kortbyxa så min som slipper ha andra byxer utanpå. Så då vill jag inte ha några tråkiga färger.
Användarens profilbild
Av tweed
IED skrev:Tassar tyst in och säger hej :D

Suttit och läst ett tag och beundrat alla fina alster och är väldigt glad att det inte bara är jag som lyckas vända magic loop på fel håll och ha tusen projekt som man vill sticka och inte veta vilken man ska börja med. För att inte snacka om alla UFO som ligger och dräller :lol:

Tror att nästa projekt får nog bli att testa att sticka ullbyxor men sedan blev det tvärstopp för nu måste jag hitta det ultimata garnet. Kan man använda alpacagarner eller hur är det? Det måste vara garn i starka färger för jag tänkte sticka dem som kortbyxa så min som slipper ha andra byxer utanpå. Så då vill jag inte ha några tråkiga färger.
:valkommen:
Av Ponyo
IED skrev:Tassar tyst in och säger hej :D

:hello:
IED skrev:
Hej och välkommen! :D
Jag tror inte man kan använda alpacka. Det ska finnas gott om lanolin i ullen för att den ska funka bra som byxa. Du kan färga själv med KoolAid för att få coola färger.
Av Ponyo
visslan skrev:
IED skrev:
Hej och välkommen! :D
Jag tror inte man kan använda alpacka. Det ska finnas gott om lanolin i ullen för att den ska funka bra som byxa. Du kan färga själv med KoolAid för att få coola färger.
Kolla med Asheret (eller hur hennes nick stavas) hon har nog gjort blöjbyxor i alla färger som går
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?