Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Longing
...är ni nöjda?

Jag ska få en overlock i 35-års present :vågen:
Jag har varit inne i symaskinsaffären o kollat på en Janome 644D (4995kr). Den verkar vara tillräckligt enkel för att jag ska klara av den. Frågan är nu om man ska beställa från England istället? Och om man i så fall ska ta en 744D istället? Det är ju nästan 1500kr billigare.
Vad tycker ni?
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag köpte en OL (janome744D) från england (minns inte nu vilken sida. :roll: ) för två år sedan och är toknöjd! Snabb leverans och många tillbehör såsom väska, tråd, saxar osv. :tumup:
Användarens profilbild
Av Longing
ZaZi skrev:Jag köpte en OL (janome744D) från england (minns inte nu vilken sida. :roll: ) för två år sedan och är toknöjd! Snabb leverans och många tillbehör såsom väska, tråd, saxar osv. :tumup:
Tack för svaret! Det låter ju kanon bra :app:
Användarens profilbild
Av ZaZi
florin skrev:Det enda som skilljer dessa maskier åt är friarmen. Jag har haft en 644D och var tok-nöjd, nu har jag pfaff och trots att hela maskinen är mycket bättre så saknar jag min fina janome.... Har fortfarande ingen friarm och kan verkligen inte förstå varför man behöver ha det heller...
Friarmen är en smaksak. När jag köpte min maskin tyckte jag det verkade smidigt med friarm, men hade jag köpt idag hade jag struntat i den detaljen. Men på frågan om det är värt att köpa från england för att spara pengar så tycker jag att det är en bra idé oavsett vilken maskin man väljer. :)
Av RG78
Instämmer med tidigare inlägg. Tycker inte heller friarm är nödvändigt på 644D, det går lika bra utan. Om man syr barnkläder så är ändå friarmen för stor för att kunna användas. Valet mellan 644D och 744D handlar nog mer om man vill lägga ut några extra kronor (eller pund) för utseendet skull...744D ser ju lite snyggare ut.
Av RG78
De brukar skicka rätt snabbt så du får den säkert nästa vecka. Om du har stor tur så har du den redan på måndag (fick så snabbt en gång när jag beställde på en onsdag) men oftast tar det ju någon dag längre.
Longing skrev:Nu har jag beställt en 644D från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk :vågen:
Det fick bli utan friarm, lite mer pengar att köpa tyg för som LumLumLum skrev.

Jaha, hur lång tid tar det nu då????
Vill ju börja sy imorgon :mrgreen:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?