Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har snart "slitit ut" min Ergo och funderar på att köpa en annan sele som komplement. Vilken passar bra till större barn? (Ergon funkar bra för mig men skulle vara kul med en annan sort denna gång). Jag är kort och ganska smal (163, 52).
Jag skulle tänka mig både manduca och beco. Dom är höga i ryggen. Manduca tycker jag är väldigt bred vid sittdelen och becon smal. Men jag tycker manducan är bredare över lag och becon är mer långsmal.
Men är man 2,5 har man ju egna ben som är roliga att springa på. :wink: :lol: (innan dom blir trötta).. :)
katha skrev: Men är man 2,5 har man ju egna ben som är roliga att springa på. :wink: :lol: (innan dom blir trötta).. :)
Ja det har man ju iofs :roll: men han vill allra helst bli buren om det är långa sträckor (vagn bara ibland). Och gärna sitta och mysa i selen en del hemma med, så sele behöver vi nog ett tag till verkar det som.

OK, Beco och Manduca är högre i ryggen, det låter bra.
angelpack lx skulle jag rekommendera. det baserar jag på att du är ganska liten (och då brukar den sitta väldigt bra) och att den är hög i ryggen (vilket passar bra till ett långt barn). jag är iofs partisk för denna eftersom jag säljer den, men jag säljer ju å andra sidan de andra selarna också som nämnts i tråden :wink: . om du vill jämföra lite mått på olika selar så finns det tabeller här: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
diddeldi skrev:angelpack lx skulle jag rekommendera. det baserar jag på att du är ganska liten (och då brukar den sitta väldigt bra) och att den är hög i ryggen (vilket passar bra till ett långt barn). jag är iofs partisk för denna eftersom jag säljer den, men jag säljer ju å andra sidan de andra selarna också som nämnts i tråden :wink: . om du vill jämföra lite mått på olika selar så finns det tabeller här: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
tack för tabellen. :D det enda jag har att invända mot Ergon som jag har nu är att jag skulle vilja kunna spänna bröstspännet hårdare än man kan (det går ju inte hur mkt som helst pga de olika delarna till spännet). Och den är ju lite låg i ryggen till en stor kille. Ska kolla mer ikväll på bilder och tabeller på dessa olika selar.
mymlan skrev:
diddeldi skrev:angelpack lx skulle jag rekommendera. det baserar jag på att du är ganska liten (och då brukar den sitta väldigt bra) och att den är hög i ryggen (vilket passar bra till ett långt barn). jag är iofs partisk för denna eftersom jag säljer den, men jag säljer ju å andra sidan de andra selarna också som nämnts i tråden :wink: . om du vill jämföra lite mått på olika selar så finns det tabeller här: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
tack för tabellen. :D det enda jag har att invända mot Ergon som jag har nu är att jag skulle vilja kunna spänna bröstspännet hårdare än man kan (det går ju inte hur mkt som helst pga de olika delarna till spännet). Och den är ju lite låg i ryggen till en stor kille. Ska kolla mer ikväll på bilder och tabeller på dessa olika selar.
det går att dra åt det mer på angelpack. och den är mycket högre i ryggen än ergon.
Hade en Manduca förut. Blev dock kär i en beco :oops: och sålde den. Men mina stora fick prova den, för skojs skull, de var drygt 4 och nästen 3 då :mrgreen:
Jag tycker Angelpack ser så smal ut på sittdelen trots att det bara är en liten bebis på bilden. Kollade i tabellen nu och Angelpack är 4cm smalare än Ergon på sittdelen, blir den inte för smal för ett stort barn tror ni :hmm: (han är 90 cm minst men en smalis). Annars är de jättefina så jag är väldigt sugen på en sån.

Ngn som provat Action Baby Carrier?? Den verkar bredare i sittdelen. Är den enklare i utförandet (dvs tunnare) eller är det bara att den är enfärgad och utan detaljer som gör den billigare.
Jo, den är smalare i sittdelen, men å andra sidan har ju inte ett större barn riktigt samma behov av att sitta "groda" som en bebis. Thea har aldrig klagat i alla fall, och hon är ca 95 cm.
kajsa kavat skrev:Om du vill skulle jag kunna försöka ta ett kort på när hon sitter i selen. Men det får bli imorgon då :wink:
Gärna det. :D

jag tänkte mest att det är bekvämare för barnet om den är bredare att sitta på, men det kanske inte spelar så stor roll. :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?