Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Isabelle är inte ett lätt barn öva med...man kanske skulle vant henne medans hon var mindre :hmm: :whut: Först ryckte hon i mitt hår samtidigt som hon satte ihop benen....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...ok när hon slutade med det började hon skrika istället och jag börjar bli varm men är fast besluten att knyta på ryggen för 2.a gången i mitt liv men nu är barnet övertrött.... Att göra ryggomslut är omöjligt med ett barn som ömsom ska pilla på bokhyllan bakom spegeln, kasta sig åt ena eller andra sidan, skrika och försöka åla sig ur...samtidigt som osmidiga jag ska få upp tyget över barnets rygg....pust!

Vet ej vad min knytning heter :Hahaa: men typ omsluten fast gör en knut på brösten före jag tar sjaländarna över barnets rygg sedan knyter jag på magen. Inte Shbc och ingen på edens beskrivningar ser ut så här men det funkar för oss! Mycket skönare att göra sysslor som kräver att jag böjer mig! Känns inte som at barnet bryter ryggen när jag böjer mig!

Och I, ja hon somnade på 3 s :tumup:

Dock blev ena sidan lite slapp, har foton så får ni se och hjälpa mig...
Av Löv
Visst är det en pärs med ryggknyt i början. G kräktes jämt på min rygg/i min nacke. :ill: Och säkert såg det helt livsfarligt ut. Nu kan jag inte minnas vad som var så svårt. :hmm: Skulle nog kunna knyta upp honom i sömnen. :mrgreen:

Öva på bara! Det blir bättre! :app:

Jag gör också en knut först över bröstet - det känns säkrare och blir bekvämare enligt min mening. :tumup:
:lol: Jag gav rätt så snabbt upp idén att bära i omslutet och bar i ryggsäck istället, går mycket snabbare att få upp på ryggen och knyta så att sjalbarnet hann inte bli lika less och jag behövde inte stå famåtlutad lika länge.
Av Löv
mari_tres skrev::lol: Jag gav rätt så snabbt upp idén att bära i omslutet och bar i ryggsäck istället, går mycket snabbare att få upp på ryggen och knyta så att sjalbarnet hann inte bli lika less och jag behövde inte stå famåtlutad lika länge.
...men det är inte lika skönt... :wink:
Jag gav upp att försöka få upp N på ryggen i sjal eftersom hon hela tiden kastade sig hit och dit, så jag använde MTn istället (och sele) och när hon vant sig vid att knytas upp i Mtn så gick det mycket bättre med sjalen sen (när jag vågade försöka igen). Mitt största problem är att hon liksom sticker ut armen precis när jag ska försöka få upp sjalen i omslutet och då får jag inte upp den så långt som jag vill. Men, som lena_l skriver så är det nog en övningsfråga. Det blir lättare och lättare, och N verkar också inse att det blir skönare om hon håller sig lugn medan jag knyter.
lena_l skrev:
mari_tres skrev::lol: Jag gav rätt så snabbt upp idén att bära i omslutet och bar i ryggsäck istället, går mycket snabbare att få upp på ryggen och knyta så att sjalbarnet hann inte bli lika less och jag behövde inte stå famåtlutad lika länge.
...men det är inte lika skönt... :wink:
Nej det är sant, men då när jag började bära på ryggen så vägde hon ju lite mindre så det gjorde inte så mycket att det är en något oskönare knytning. Och sedan då hon vant sig vid att sitta på ryggen så övergick jag till omslutet (öven fast jag ibland fortfarande bär i ryggsäck).
Ok nu sitter hon i ryggsäck. Visst lättare att knyta, snabbare och jag lyckas hålla hennes viftande händer innanför tyget. Men jag tyger det är svajigare, ska det vara så eller ska de vara tryckta mot min kropp? Det är superlätt men känns otryggt. Och sedan känns det läskigt...tänk om de trillar ut? Sedan är jag så fet för tillfället så hon har svårt skreva så. Visst grodpose ja, men med knäna in i min rygg. Men lyckas jag knyta högre kommer hon mer i midjan.
mari_tres skrev:Se till att dra åt övre sjalkanten ordentligt så blir det inte så svajigt :tumup: och tyg under rumpan också.
Lättare sagt än gjort med detta barn, hon är i världen upptäckarfas :whut: Allt ska pillas på, dras i, hon vill stå och gå (!!) äta vad jag äter-sträcker sig och tar der ur min hand :shock: allt går i 110 knyck så när hon är trött är hon redan övertrött, men det är ju då jag vill bära...får öva på morgonen :tumup:
legenden29 skrev:(Maria, du har så snygg färg på håret!)
Fejk :tumup:

Men övning ger färdighet, idag passade jag på öva när I var nöjd. Hon skrek och skrek argt tills jag insåg varför, blöt blöja :whut: Heja min tydliga bebis :app:
Hon var snäll utom sista stunden då jag var för långsam enligt henne och då blev jag stressad och glömde dra åt så det blev lite för löst men ok att gå runt lite och vänja henne!
Hon blir lite rädd var gång jag kastar upp henne så vi lekte lite framför spegeln med skratt och hopp och lite kind mot kind gos ( hon satt högt upp )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?