Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ashe
Finns det någon som har vävt en egen sjal?
Jag är lite sugen på det faktiskt, men tänkte om någon hade några tips. :)
Användarens profilbild
Av melon
Det har varit uppe förut, men jag minns inte vem det var...? Tror man kom fram till att kypert var rätt sätt att väva i, för att få diagonalstretch på tyget.

Spännande! Kan du väva?
Användarens profilbild
Av Ashe
melon skrev:Det har varit uppe förut, men jag minns inte vem det var...? Tror man kom fram till att kypert var rätt sätt att väva i, för att få diagonalstretch på tyget.

Spännande! Kan du väva?
Jaha, vad roligt! Då ska jag söka och kolla om jag hittar någonting om det.
Ja, jag kan väva någorlunda. Men har aldrig vävt något så stort förutom trasmattor. Och det tar ju inte lång tid. ;)
Användarens profilbild
Av melon
Ashe skrev:
melon skrev:Det har varit uppe förut, men jag minns inte vem det var...? Tror man kom fram till att kypert var rätt sätt att väva i, för att få diagonalstretch på tyget.

Spännande! Kan du väva?
Ja, jag kan väva någorlunda. Men har aldrig vävt något så stort förutom trasmattor. Och det tar ju inte lång tid. ;)
Nä, detta blir ju lite skillnad :lol: Tänk va häftigt att komponera sig egna sjal.
Användarens profilbild
Av Ashe
melon skrev:
Ashe skrev:

Spännande! Kan du väva?
Nä, detta blir ju lite skillnad :lol: Tänk va häftigt att komponera sig egna sjal.

Ja, det skulle vara jättekul att göra en egen.
Alltså, jag har ju vävt mer avancerade saker än trasmattor. Kom på att det lät som det var det enda jag gjort. ;)
Användarens profilbild
Av emindy
Jag har fått lite blodad tand och roliga idéer så jag är också sugen på att väva egen sjal!
Användarens profilbild
Av Ashe
Oh, vad spännande. Berätta gärna hur det går. :)
Jag har tyvärr ingenstans att väva just nu, så det får bli i framtiden.
Av MittNyaJag
Tänk vad mormor skulle bli glad om jag ville dra igång en av alla vävstolar men det känns som det skulle ta mig åratal att först lista ut hur jag ska väva och sedan att faktiskt väva en sådär 4-5 meter skulle ta mig ytterligare ett decennium eller två... :D
Av MittNyaJag
NU blev jag ju nästan sugen på att väva en sjal på riktigt!
Men, jag tror bara att vi har typ mattvarp i vävstolarna, är det för grovt?
Vad ska man ha för material i inslagen?

Jag har väldigt begränsad väverfarenhet, har väl vävt någon matta och någon löpare när jag var yngre men det är länge sen.
Mormor har ju dock vävt hur mycket som helst i sina da'r så jag har ju hjälp att fråga...

Nu tror jag ju egentligen inte att jag kommer komma till skott och väva en sjal men är ju kul att ta reda på förutsättningarna. :)
Är någon annan sugen oxå så tror jag vi har 4-5 vävstolar att ställa upp så vi kan ju ha vävjunta här hemma i sommar! Först till 5 meter!! ;)
Användarens profilbild
Av emindy
Vi har också flertalet vävstolar här samt att kunskapen finns men jag tror mostra min försökte få mig att inse magnituden när hon påpekade att det troligtvis tar ca en månad heltidsarbete bara att sätta upp väven...
Men då ville jag ju ha mönster och liknande också så det komplicerar väl saken, kanske :roll:
Användarens profilbild
Av melon
emindy skrev:Vi har också flertalet vävstolar här samt att kunskapen finns men jag tror mostra min försökte få mig att inse magnituden när hon påpekade att det troligtvis tar ca en månad heltidsarbete bara att sätta upp väven...
Men då ville jag ju ha mönster och liknande också så det komplicerar väl saken, kanske :roll:
En månads heltidsarbete? Visserligen tar det tid men såå lång tid tar det inte. :lol:
Av Britt
melon skrev:
emindy skrev:Vi har också flertalet vävstolar här samt att kunskapen finns men jag tror mostra min försökte få mig att inse magnituden när hon påpekade att det troligtvis tar ca en månad heltidsarbete bara att sätta upp väven...
En månads heltidsarbete? Visserligen tar det tid men såå lång tid tar det inte. :lol:
Heltid borde det väl inte ta mer är 2-3 dagar. På sin höjd en vecka om man måste solva om eller så :roll:.
Användarens profilbild
Av emindy
hennes perspektiv handlar visserligen om ca 150cm bred damastväv...

Vi får se helt enkelt. Det känns som ett coolt projekt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?