Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lundie
Idag har jag fyndat ett helt underbart tyg. Jag vet inte hur man lägger in bilder men det är sååååååå fint.
Det är ett vävt tyg och jag tror att det har varit ett draperi.
Det är dock ingen stretch i tyget åt något håll, möjligtvis några mm när jag drar i det på diagonalen.

Är det kört för detta tyg att bli en sjal, helst långsjal?
Av sjaltokan
Allt ju en vanesak och beroende på hur tjockt tyget är och hur stort barnet är, men jag tycker 65 är en perfekt bredd på sjalar, men är det tunnt och lättknuten så går ju 70 lika bra. Har en 60 zara som jag misstänker kan bli perfekt för mindre barn på magen eller större barn som vill sitta med armarna utanför på ryggen (och som inte somnar)
Användarens profilbild
Av Lundie
Tack! Jag har just sytt en superfin ringsjal av ett annat tyg. Jag har aldrig provat långsjal och skulle verkligen vilja göra det men det här tyget blev ju inte riktigt bra då... Men det är sååååå fint. Det glänser i solen.
sjalbarn2.jpg
Användarens profilbild
Av Tootz
Lundie skrev:Ska försöka fixa foto när det ljusnar. Idag (11 maj) fyller min son ett år och jag fyller 28. Hurra!!!
Grattis Grattis :D

(va kul att det finns fler som fått barn på sin födelsedag, min son fyller ett år den 23:e maj och då fyller jag 34 :D)
Av Enid
Du kan ju sy en MT med vadderade axelband och midjebälte och sy hela i det tyget. Då går tyg motsvarande en långsjal åt och det blir mjukt utan stretchen tack vare vadderingen :tumup: . Eller en sele kanske?

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?