Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag köpte en patapum baby här på sb, för jag ville ha en enkel sele som min man kan använda. Jag är lite osäker på om den passar eller är för liten till vår 16-månaders son. Kanske borde vi ha en toddler :hmm: Ryggdelen når upp till armhålorna på honom, så det känns som att han får hyfsat stöd för ryggen, och somnar han så finns ju huvudstöd att dra upp. Men sittdelen är inte så bred och går bara ut på halva hans lår ungefär. Det blir inte riktigt grodposition tycker jag. Är toddlern bredare i sitsen eller är det bara höjden och den där extraremmen som är skillnaden? Många verkar störa sig på extraremmen också verkar det som. Bifogar en suddig bild.
(20.79 KiB) Nerladdad 201 gånger
Okej, nu har jag studerat den mycket informativa jämförelsetråden. Där framgår att skillnaden i bredd mellan baby och toddler är hela 1 cm :lol: Så det borde inte spela någon större roll. Jag är totalt novis på selar, men någon som kan får gärna säga om det ser bra eller galet ut på bilden.
Jag har provat en massa olika selar och föll för patapum baby för att det var den enda som kändes skön för mig. När C började bli lite större köpte jag en toddler i tron om att den skulle kännas likadan, men det gör den inte. Jag får ont i axlarna efter en kort stund. Så mer än ett år senare använder vi fortfarande bara babyn. C är nog minst lika stro som din son (hon är ungefär 90 cm och väger 11,3 kg). Hon vet ju hur man ksa sitta i selen (lutar ig inte bakåt), så fungerar det är den nog inte för liten.

Svamligt?
Tack för svar! Jag tycker ibland att det funkar bra, men ibland, särskilt när pappa bär, så blir det väldigt bakåtlutat. Jag vet inte vad det beror på. När vi var på skogspromenad för några dagar sen fick Allan åka pappa, och verkade bli jättetrött i nacken. Men kanske gör vi bara fel på något sätt. Jag tycker sele är mycket krångligare än sjal :evil: Kanske en ergo är bättre än toddler? Hur länge kan man ha dem? Allan är ca 80 cm och 10-11 kg.
Jag hade en baby, och liksom dig tyckte jag den blev för kort i ryggstödet. Köpte en toddler och gillar den massor! En ergo är liknande, toddlern har lite högre rygg, men jag gillar ändå toddlern bättre. Ellen som är 100 cm. och väger 15 kilo åker i den ibland. Men det börjar bli tungt...
Jag stör mig inte på etraremmarna, vande mig snabbt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?