Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av fantasiflicka
förr om åren var det någon som gjort en sjukt bra tutorial för Paint Shop Pro härinne, vem var det och finns den kvar?

Jag behöver hjälp med flera saker men bland annat hur jag lägger layers för att sedan kunna göra delar av fotot svartvitt och en liten del i färg.

Någon som kan hjälpa mig? :D
Användarens profilbild
Av Hannah83
Här är ett sätt. :D
Öppna bilden i psp:n.
Copy, och sedan past as a new layer.
Ha det översta lagret aktivt.
Effects, Photo effects, Black and White film.
Välj freehand selection tool med följande inställningar:
Edge seeker, Add (shift), Feather 2, Range 0, Smooth 2.
Följ linjerna runt objektet som ska bli färgat. När hela är täckt så tryck på Delete.
Då blir det i färg. Sedan Mergea lagren och spara! Klart!

Bild
Bild
Här nedan välj de inställningar du vill ha:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ignorera mina sparade images längst ner, det har inget med saken att göra. :lol:
Användarens profilbild
Av Hannah83
fantasiflicka skrev:
Hannah83 skrev:
Anna skrev:tass. och tack :D
Vassego! :D
<Tack tack...dock stämmer inte termerna med vad det står hos mig men jag ska se om jag kan komma på det hela. Men tack så mycket! :D

marlene! precis så menar jag! :D
Har du en äldre version av psp? Jag har Paint Shop Pro X, det kanske skiljer sig mellan. Men du såg iaf vart jag var och ändrade? Ska kolla senare vad det finns för fler valmöjligheter.
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Hannah83 skrev:
fantasiflicka skrev:
Hannah83 skrev:
Anna skrev:tass. och tack :D
Vassego! :D
<Tack tack...dock stämmer inte termerna med vad det står hos mig men jag ska se om jag kan komma på det hela. Men tack så mycket! :D

marlene! precis så menar jag! :D
Har du en äldre version av psp? Jag har Paint Shop Pro X, det kanske skiljer sig mellan. Men du såg iaf vart jag var och ändrade? Ska kolla senare vad det finns för fler valmöjligheter.
ja, jag har nog en äldre variant. Men jag borde kunna fatta ändå... :oops: :lol:
Tack snälla du!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Nja, jag har PSP8 och i den finns dessvärre inga 'Photo Effects' så det går inte att göra svartvitt på det sättet.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Sockertopp skrev:Nja, jag har PSP8 och i den finns dessvärre inga 'Photo Effects' så det går inte att göra svartvitt på det sättet.
Däremot kan man gå på Adjust -> Color Balance -> Channel Mixer så kan du göra gråskala. Kryssa i Monochrome längst ner. Iaf gäller detta för PSP8. Men det tycker jag borde gå även i äldre varianter.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?