Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag köpte jag en regnjacka stl XL för jag kom inte på nåt annat att göra ifall det regnar. Hur gör ni? Finns det nåt tillbehör som kanske är en mer praktisk och billig lösning?

Och hur gör ni när det är kallt? Har ni några vinterbilder kanske? :-)
Jag funderar på vad jag behöer för kläder och hur jag ska kunna lösa det så billigt som möjligt! :idea:
Senast redigerad av sonja den tor aug 02, 2007 18:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sonja
oj, det hade verklgien varit bra! men 550 spänn.. nja, då är nig min för 170 eller vad den nu kostade ett bättre alternativ :-)
Användarens profilbild
Av boosten
Jag har tänkt köpa ett bärskydd.
Användarens profilbild
Av sonja
Bild

Detta bärskydd tycker jag verkar bäst! Är det nån som har erfarenhet av ett sånt? Behöver dom extra ytterkläder under det, eller räcker det med mössa och nåt för halsen?
Användarens profilbild
Av mejamy
För kyla tycker jag en bärjacka är suverän! (Bara man lär sig ta på den själv :roll: :lol: ) Passar på att visa den jag sydde av två gamla täckjackor i vintras. Inte alls speciellt svårt faktiskt ( jag är sömnadsamatör) och alldeles gratis blev den ju också! :tumup:

Bild

OSB! Hon sover, så hon led inte av att mössan åkt ner :lol:
Användarens profilbild
Av boosten
mejamy skrev:
Bild
Jösses vad snyggt! :shock: Synd att man inte har en massa gamla täckjackor som ligger och skräpar. :roll: Och att man mest bär på magen iofs. :D
Användarens profilbild
Av sonja
mejamy
haha tur hon inte led, jag som nästan blev i färd att ringa soc :mrgreen:

den ser ju jättebra ut, och inte sådär trist och tältig som de där svinjättedyra grejerna. men jag har inte ens nån symaskin :oops: och kan verkligne ingenting... gud vad dumt att man inte följde med på syslöjden!
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har ett hemmasytt bärskydd. Köpte mönster från www.baranara.se och sedan skickade jag det till mamma som sydde det. Så här ser det ut:
Bild
En närbild:
Bild
Hade oftast inga ytterkläder på honom, bara om det var riktigt kallt. Däremot hade jag för det mesta en dubbel fuskpolo och den har jag ej på bilden.

Tyckte att det fungerade mycket bra med bärskyddet, speciellt när man gick på stan och in och ut i affärer, tog bara av sig bärskyddet och lilleman slappa svettas ihjäl i ytterkläderna.
Användarens profilbild
Av mymlan
mejamy skrev:För kyla tycker jag en bärjacka är suverän! (Bara man lär sig ta på den själv :roll: :lol: ) Passar på att visa den jag sydde av två gamla täckjackor i vintras. Inte alls speciellt svårt faktiskt ( jag är sömnadsamatör) och alldeles gratis blev den ju också! :tumup:

Bild

OSB! Hon sover, så hon led inte av att mössan åkt ner :lol:
Åh, vad fiffigt!!! Hur gjorde du? Ser ut som att du klippt upp o stoppat i en kil på vardera sidan o sytt på en kapuchong (oj stavas det så??? såg skumt ut). Eller???
Användarens profilbild
Av Stark
Jag sydde en passbit i svart till mina två favvojackor Bild

Jag gjorde som så att jag tog jackan med mig till affären och letade fram ett blixtlås som passade på det som redan satt i jackan. Köpte till lite fllece och bävernylon och satte fast blixtlåset. Jag ahr piffat upp det hela med en resår i nederkanten samt ungefär i nackhöjd på tösen upptill så att inte kallluft kommer in upptill eller nertill.

Tösen bars i vanliga innekläder, tossor på fötterna, mössa på huvudet och en fleecekrage runt halsen.
Användarens profilbild
Av tiggebus
sonja skrev:Bild

Detta bärskydd tycker jag verkar bäst! Är det nån som har erfarenhet av ett sånt? Behöver dom extra ytterkläder under det, eller räcker det med mössa och nåt för halsen?
Var kommer det där bärskyddet ifrån? Det såg fint och skönt ut.
Användarens profilbild
Av mymlan
tiggebus skrev:
sonja skrev:Bild

Var kommer det där bärskyddet ifrån? Det såg fint och skönt ut.
Finns bla på Babyboden.se (eller kanske begagnat här på SB)
Användarens profilbild
Av mymlan
Cilia skrev:Jag sydde en passbit i svart till mina två favvojackor Bild

Jag gjorde som så att jag tog jackan med mig till affären och letade fram ett blixtlås som passade på det som redan satt i jackan. Köpte till lite fllece och bävernylon och satte fast blixtlåset. Jag ahr piffat upp det hela med en resår i nederkanten samt ungefär i nackhöjd på tösen upptill så att inte kallluft kommer in upptill eller nertill.

Tösen bars i vanliga innekläder, tossor på fötterna, mössa på huvudet och en fleecekrage runt halsen.
Det här var ju också himla smart o verkar ganska enkelt! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?