Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tofka
Är det någon som har stickmönster på en bärponcho? Jag har blivit sugen på att sticka en 8)
Användarens profilbild
Av solängel
Jag har stickat efter det här mönstret. Jag använde dubbelt ullgarn istället, stickade för stort och tovade den, och så skippade jag mönsterbården, (eller, jag nålfiltade en bård i stället, med sånt här löst tvinnat ullgarn). Jag har dock inte kommit mig för att ta upp någon öppning ännu, använde den mest när jag var gravid.

:blahblah: :roll:
Men:

Jag tror mönstret fungerar toppenbra att göra en bärponcho direkt av, iom att man stickar den från halsen och ner är det lätt att avgöra var man ska göra öpnningen för bebisens huvud. Skulle nog sticka den på rundsticka också. Den var lättstickad.

Attans. Nu blev jag sugen på att behålla min tovade vinterponcho och göra en ny, otovad. Var la jag att-göra-listan? :notes:
Användarens profilbild
Av tofka
:tackar: En del jag har sett har liksom en ficka eller utbuktning som barnet sitter i. Det ser mysigt ut, men behövs kanske inte. Enklare med bara en öppning ju.
Användarens profilbild
Av Elflin
Min farmor stickade av det mönstret till mig och gjorde bara ett sprund (ca 30cm långt) i halsen. Det fungerar väldigt bra, den är jättefin! (Nu bär jag bara på magen än så det gör ju inget att där är en liten krage i nacken men det får man kanske tänka på om man bär på ryggen också.)
Användarens profilbild
Av solängel
tofka skrev: :tackar: En del jag har sett har liksom en ficka eller utbuktning som barnet sitter i. Det ser mysigt ut, men behövs kanske inte. Enklare med bara en öppning ju.
Jag tror att den där är så pass vid att det funkar iaf. Mamaponcho har ju en utbuktning, men den är väldigt snäv i övrigt. Drops har 40% på väldigt många garner nu... tror jag ska köpa när barnbidraget kommer.... :wink:
Användarens profilbild
Av tofka
solängel skrev:
Jag tror att den där är så pass vid att det funkar iaf. Mamaponcho har ju en utbuktning, men den är väldigt snäv i övrigt. Drops har 40% på väldigt många garner nu... tror jag ska köpa när barnbidraget kommer.... :wink:
:mums: Fast egenligen ska jag göra färdigt projekt 1, 2 och 3 först... :oops:
Användarens profilbild
Av solängel
tofka skrev:
solängel skrev:
:mums: Fast egenligen ska jag göra färdigt projekt 1, 2 och 3 först... :oops:
Jag vågar inte ens räkna alla mina UFP's och PIG's... 8)
Användarens profilbild
Av tofka
solängel skrev:
:hmm: :hmm: :hmm: Vad kan detta betyda? :hmm: :mitvit:
Användarens profilbild
Av solängel
tofka skrev:
solängel skrev:
:hmm: :hmm: :hmm: Vad kan detta betyda? :hmm: :mitvit:
Unfinished projects, och Project in bag (blev visst lite kortslutning i hjärnan, fast jag har för mig att jag sett den förkortningen så, men jag kan ha fel....) :mrgreen:
Användarens profilbild
Av staby
tass är bara så urusel på att sticka, men önsketänka är jag desto bättre på...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?