Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jelt
Vilken är den bästa avlastningen, om man ska bära på höften? Var inne på en scootababy, men den är ganska dyr... Vet ju inte hur länge den kommer behövas. Min dotter är 8 mån och har fått för sig att jag ska bära henne hela tiden. Bär jag på ryggen somnar hon :roll:
Magen är inte bra när man donar i köket...
Höften är bäst. Har en ringsjal, som varken jag eller dottern kommer överrens med :oops:
Ska man satsa på en höftsele? Eller en kortare vävd sjal ( den jag har är 5,6 eller 5,4 m lång!), så man kan knyta höftkryss? :whut:
Hoppas på många tips och råd!
Dottern älskar annars att bli buren i sjal :loving:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag gissar att du får flera olika svar på vilken sjal/sele som är bäst för höftbärande :wink: Detta eftersom det är lite av en smakfråga vad man trivs bäst med. Min favorit är höftkryss. Tycker det avlastar bäst och passar även om man vill bära ett större/tyngre sjalbarn. Bilden nedan är tagen förra sommaren och där bär jag yngste sonen Jesper som då är snart 3 år. Själva sjalen är hela 4,6 m, så jag har virat den ett extra varv runt midjan efter det att jag knutit själva höftkrysset. På så sätt får jag ner tyngden ännu mer på höften. Vill man inte göra så räcker det oftast med en kortare bärsjal (ca 4,2 m) till höftkryss.

Bild
Användarens profilbild
Av jelt
linamh skrev:Kolla hur mycket tyg du får över om du använder den här knytningen och om du gillar den: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=132093
Verkar mysig, men något omständig :lol:
Funderar över att köpa en svalare sjal till sommaren och då passa på att köpa en kortare. :hmm:
Men Scotababy är ju så fin :love:
Vill att det ska vara snabbt och enkelt. Är mycket ensam med mina barn (3 st), så snabbt och smidigt är ett måste :gaah:
Användarens profilbild
Av Scharlott
jelt skrev:Vill att det ska vara snabbt och enkelt. Är mycket ensam med mina barn (3 st), så snabbt och smidigt är ett måste :gaah:
Höftkryss går snabbt och enkelt och är perfekt när man har två storasyskon med spring i benen samt en liten som vill bäras 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?