Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej :D

En fundering, jag behöver tankehjälp 8)

Jag vill bära båda emellanåt som det är nu bär jag den ena i omslutet på magen i en sjal och den andre i ergon på ryggen. Men detta är inte optimalt, ergon och sjalknuten konkurrerar om platsen runt midjan och det är inte skönt. Nu funderar jag på att ha barnet på ryggen även i en sjal. MEN jag måste kunna ta ner barnet om de/när de somnar utan att väcka dem.
Jag funderar på om meitai:en skulle funka bättre, men även den har ju midjebälte :hmm: Hjälp mig, hur ska jag knyta upp dem?

Förstår ni hur jag menar och vad jag vill komma fram till?
Det är av den anledningen jag helst har två selar - midjebältena ovanpå varandra (som ju inte behöver tas av för att få ner sovande barn) och det ena axelbandet utanför det andra, funkar bra för mig. Då kan jag få ner vilken som av barnen rätt enkelt. :tumup:
vovvemor skrev:Det är av den anledningen jag helst har två selar - midjebältena ovanpå varandra (som ju inte behöver tas av för att få ner sovande barn) och det ena axelbandet utanför det andra, funkar bra för mig. Då kan jag få ner vilken som av barnen rätt enkelt. :tumup:
Det där lät som en bra lösning! :tumup:
Jag skulle nog också ha gjort så om jag hade två att bära..
Beco måste ju vara idealet för det, där kan man ju bara plocka av selen helt och hållet eller lossa panelen, eller knäppa upp midjebältet för att lirka bort den andre selen. Smart! :tumup: Om man har små barn kanske bb-tai också kan funka eftersom dom också har en insats? :hmm:
vovvemor skrev:Det är av den anledningen jag helst har två selar - midjebältena ovanpå varandra (som ju inte behöver tas av för att få ner sovande barn) och det ena axelbandet utanför det andra, funkar bra för mig. Då kan jag få ner vilken som av barnen rätt enkelt. :tumup:
Jo så bär jag oxå ibland men tycker det är knöligt och ganska obekvämt, sjalen är ju oslagbart bäst liksom :heart: :wink:

får fundera vidare :hmm:
katha skrev:
Det där lät som en bra lösning! :tumup:
Jag skulle nog också ha gjort så om jag hade två att bära..
Beco måste ju vara idealet för det, där kan man ju bara plocka av selen helt och hållet eller lossa panelen, eller knäppa upp midjebältet för att lirka bort den andre selen. Smart! :tumup: Om man har små barn kanske bb-tai också kan funka eftersom dom också har en insats? :hmm:
Ååå vad jag känner mig gnällig :oops: men beco är inte min grej och bb-taien har för korta axelband för mig som vill korsa dem :|

tack ändå :heart:
Apelsin skrev:Kan du inte knyta sjalen högt då så att du kan få enr selen längre ner?
jo det skulle jag kunna :hmm: fast just nu hamnar knuten på ryggen och då har jag den under ergon och ergons midjeband korsar sjalen om ni förstår :roll: M a o behöver jag en ny sjal som är längre :roll: :Hahaa:
JinxLinda skrev:Jag tycker inte du är gnällig, jag tycker du är smart som försöker hitta ett riktigt skönt bärsätt som kommer fungera för er :tumup: Tyvärr har jag absolut inga tips :(
:heart:
Keke skrev:
Jo så bär jag oxå ibland men tycker det är knöligt och ganska obekvämt, sjalen är ju oslagbart bäst liksom :heart: :wink:

får fundera vidare :hmm:
Jo, jag förstod det, det var ju sjaltips du ville ha egentligen... Tyvärr har jag inte lyckats riktigt bra med det efter trikåstadiet (eftersom jag har olika stora barn är ju det ultimata så länge det går att ha trikå på magen som man lätt kan få spädis ur plus sele på ryggen för den större) men knuten fram är ju förutsättning för att det ska gå alls känns det som. :hmm: Handla nytt alltså. :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?