Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HannaLou
Har fått en bunt blå kläder av släkten till min son. Av olika anledningar har jag och barnets pappa valt att klä Elliot i så könsneutrala färger och kläder som möjligt, vilket är oerhört svårt så som bebis/barn-kläder ser ut idag!
Känner ändå att jag vill använda hans "grabb-kläder" men tänkte försöka göra dom lite mer (från min sida) okej.
Vet någon nåt ställe man kan köpa tygmärken på internet billigt med schyssta symboler tex kvinnokampsmärken odyl?
Tar gärna emot tips om hur man gör om pojkiga kläder till mer könsneutrala!
Av Enid
Jag tycker det ofta räcker med att kombinera med tex blommiga byxor. Eller byta ärmarna till något som gör det mindre grabbigt. Sen tycker iaf jag det är roligt att trycka och det går att göra budget-"screentryck" med hjälp av självhäftande film, skalpell/brytbladskniv, vanlig tvättsvamp och textilfärg. Bokplast med klistrad baksida funkar utmärkt och finns oftast i bokhandeln för 20-30kr, klipp ut lagom stor bit, rita upp och skär ut det mönster du vill trycka, dra bort skyddspappret från baksidan och fäst på plagget, sen duttar du på färgen där du skurit ut. Glöm inte att lägga en tidning i tröjan för annars går färgen igenom alla lager. Så slipper man köpa tryckram och raka för 5-600kr :tumup: .
Användarens profilbild
Av Kotten
Jag har ritat själv med tygpennor eller duttat färg på schabloner som jag har gjort själv.
:näven i luften:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kotten skrev:Jag har ritat själv med tygpennor eller duttat färg på schabloner som jag har gjort själv.
:näven i luften:
Jepp, det skulle jag också rekomendera, ffa när det är barnkläder det är frågan om så man slipper risken att det blir alltför stelt med påsydda tygmärken! :tumup:
Användarens profilbild
Av HannaLou
mari_tres skrev:Paljetter och volanger kan man väl sy på :tumup:
Det är en bra idé, är bara helt värdelös på att sy och är rädd att pärlorna ska lossna så dom kommer in i munnen.. Jag får la öva på mina egna kläder först. :D
Användarens profilbild
Av HannaLou
Liten vus skrev:Jag tycker det ofta räcker med att kombinera med tex blommiga byxor. Eller byta ärmarna till något som gör det mindre grabbigt. Sen tycker iaf jag det är roligt att trycka och det går att göra budget-"screentryck" med hjälp av självhäftande film, skalpell/brytbladskniv, vanlig tvättsvamp och textilfärg. Bokplast med klistrad baksida funkar utmärkt och finns oftast i bokhandeln för 20-30kr, klipp ut lagom stor bit, rita upp och skär ut det mönster du vill trycka, dra bort skyddspappret från baksidan och fäst på plagget, sen duttar du på färgen där du skurit ut. Glöm inte att lägga en tidning i tröjan för annars går färgen igenom alla lager. Så slipper man köpa tryckram och raka för 5-600kr :tumup: .
Du har helt rätt. Man borde faktiskt trycka själv lite oftare.. Är så dålig på att bygga upp peppet bara. Men nu blev jag inspirerad och borde helt klart samla ihop lite kompisar till pysselkväll!
Användarens profilbild
Av HannaLou
melon skrev:Brodera på. Kan inte pillas bort och ätas.
Tänkte skriva att jag inte kan broddera, men antar att det skulle vara ett enkelt sätt att bortförklara att orka! :wink:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?