Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaGrodan
Hej hej!

Jag har en liten pys på ett par dagar. Har en looma sino som vi kommer bra överens med. Min fundering är hur man ska göra med benen/fötterna. Har ett äldre barn som jag bar i manduca i över ett år och där sitter ju barnet alltid i grodposition - "rumpstöd" med benen hängande utanför så att säga. Tycker det är lite klurigt vart man ska göra av benen/fötterna när man har dem innanför......känns som om de blir "mosade" underst på något sätt. Har försökt titta på instruktioner etc. men några tydliga instruktioner ges aldrig....benen bara förs in.....men vart/i vilken position?

Dum fråga kanske....nybörjare :)
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag funderade över det samma i början. De är ju så små.

Det är inga problem att ha benen innanför, de ligger ju som små grodor i magen och är vana med att ha det tajt. Sitter barnet upprätt eller ligger han i vagga? Sitter han upprätt kan du om du vill peta ut fötterna ur krysset, så att tyget som går från dina axlar och under barnets rumpa går från knäveck till knäveck. (som i manducan) Sedan drar du upp magbältet utanför över hela paketet. När barnet växer kommer fötterna kanske att titta ut i nederkant.
Ligger han ner i innersta "axelbandet" drar du det andra utanpå och stöttar upp fötterna och rumpan med det. Dra sedan upp midjebältet för ytterliggare stadga.
Av LillaGrodan
Tror jag har fått kläm på det hela nu. Bär honom upprätt förresten. Har prövat att ha benen/fötterna genom krysset så att säga och sticka in fötterna i magbältet....som i manducan alltså. Det fungerade bra. Hittade även en förklaring på ett annat ställe där barnet har sina fötter/ben i fosterställning - dvs in mot magen som om de ligger/sitter skräddare nästan, i fosterställning alltså. Vet inte riktigt vilket jag föredrar. Trivs nästan bäst med att ha honom genom krysset så att han sitter som i manducan, men det känns samtidigt väldigt praktiskt med fosterställningsvarianten sådana här lite småkalla och framför allt blåsiga vårdagar (kulingvarning här igår). Det blir liksom varmare utan att varken jag eller han behöver en massa kläder......

Förresten, kan man knyta för hårt? Jag vet att man ska knyta trikåsjalarna ordentligt hårt för att stödet ska bli som bäst, men kan man knyta för hårt?
Användarens profilbild
Av vovvemor
Alltså, jag bara lyfter upp bebisen och då håller de nästan alltid upp benen mot magen och så lyfter jag på ena delen av krysset och stoppar in hela hopknölade bebispaketet, drar över andra kryssdelen och sedan smokingbältet ovanpå alltihop. Jag har faktiskt inte funderat så mycket på exakt hur de haft fötterna därinne, de har verkat nöjda ändå! :lol:
Användarens profilbild
Av Sarai
LillaGrodan skrev: Förresten, kan man knyta för hårt? Jag vet att man ska knyta trikåsjalarna ordentligt hårt för att stödet ska bli som bäst, men kan man knyta för hårt?
Får du andnöd? Har du svårt att stoppa in barnet? Skär det in någonstans? Då är det nog för hårt. Annars tror jag inte att det är någon fara. :)

Kul att du fått kläm på det. Alla hittar nog sin egen variant tror jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?